آفتاب

جرم مشایی دقیقا چیست؟

جرم مشایی دقیقا چیست؟

اماکن با جوانی که در زیر پله خانه‌اش کلید سازی باز کرده بر خورد می‌کند. با دستفروشان در خیابان برخورد می‌کنند. آن وقت یک موسسه 500 شعبه با تابلوی بزرگ در سطح شهر باز می کند و کسی حرفی نمی‌زند

آفتاب: در بحران اقتصادی اخیر و اختلاس های چشمگیر و فرار اختلاس‌کنندگان از کشور، صحبت هایی از وضعیت رحیم مشایی به گوش می رسد.  او که در اواخر سال گذشته در اعتراض به حکم بازداشت حمید بقایی اقدام به آتش زدن این حکم در مقابل سفارت انگلیس کرده بود، در همان زمان دستگیر و راهی زندان شد.


به گزارش آفتاب آنلاین؛عادل حیدری وکیل مدافع رحیم مشایی می گوید: «پس از پایان رسیدگی در دادسرا و صدور کیفرخواست، دیگر هیچ امکانی برای مطالعه پرونده یا دسترسی به آن فراهم نشده است و به رغم پیگیری‌های مکرر هنوز امکان مطالعه پرونده یا ملاقات با موکل را پیدا نکردم.»


اما این ظاهرا بخشی ازعلت بازداشت رحیم مشایی است. چندی پیش احمد توکلی رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در برنامه رادیویی پارک شهر ضمن بیان این که بحث مبارزه با فساد جدید نیست و همه مردم این موضوع را می‌دانند و تاکید رهبری مبنی بر این مبارزه هم پیاپی می‌رسد، صحبت هایی نیز از فساد اقتصادی مشایی و بقایی به میان آورد. وی در مورد مفاسد اقتصادی گفت: «من سال هاست می‌گویم که جمهوری اسلامی را نه کودتا، نه انقلاب مخملی و نه حمله نظامی از پا در نمی‌آورد اگر با فساد مبارزه نکنیم، فساد این نظام را ساقط خواهد کرد.»
وی در مورد این که چرا سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در مورد سیف، رئیس سابق بانک مرکزی اعلام جرم کرده بود گفت: «بلایی که سر ارز آمده کار ایشان است. معنا ندارد که بگویی مرا مجبور کردند فلان کار را انجام دهم. اگر مخالفی، آن کار را کنار بگذار و انجام نده.»


وی در اظهاراتش افزود: «اماکن با جوانی که در زیر پله خانه‌اش کلید سازی باز کرده بر خورد می‌کند. با دستفروشان در خیابان برخورد می‌کنند. آن وقت یک موسسه 500 شعبه با تابلوی بزرگ در سطح شهر باز می کند و کسی حرفی نمی‌زند. اینها کور بودند و نمی‌دیدند؟ همین بانک مرکزی به موسسه فرشتگان آخر سال 90 جایزه خوش حسابی داد و 5 فرودین 91 سال بعد یعنی یک هفته بعد اعلام کرد که اینها مجوز ندارند و هیئت مدیره هم بی صلاحیت است.»


وی در پایان در مورد پرونده فساد مالی بقایی و مشایی گفت: « بر اساس پرونده‌ای که به دستم رسیده است، این افراد بر اساس موارد اقتصادی و مالی مورد اتهام هستند نه موارد سیاسی که خوب من نمی‌توانم درباره منبعی که این پرونده را در اختیارم گذاشته اطلاعاتی به شما بدهم.»
کد N1919993

وبگردی