آفتاب

ترامپ: از وقتی برجام را لغو کرده‌ام، سرتاسر ایران درگیر تظاهرات و شورش است

ترامپ: از وقتی برجام را لغو کرده‌ام، سرتاسر ایران درگیر تظاهرات و شورش است

حماقت آمریکایی‌ها مسبب مخدوش شدن روابط میان آمریکا و روسیه است

آفتاب: دیدار ترامپ و پوتین در هلسینکی، پایتخت فنلاند در حالی پایان یافت که ترامپ از این دیدار به عنوان «شروعی خوب» یاد کرد. البته برعکس نظر ترامپ، کنگره آمریکا این دیدار را «بزدلانه و شرم‌آور» خطاب کرد به طوری که جان مک‌کین سناتور حزب جمهوریخواه طی یک بیانیه اعلام کرد: « کنفرانس خبری هلسینکی در نوع خود یکی از بی‌شرمانه‌ترین حضورهای یک رئیس‌ جمهور آمریکا بود که به یاد داریم. خامی،‌ خودمحوری و همبستگی بیجا و همدلی او با خودکامگان قابل محاسبه نیست. نشست هلسینکی یک اشتباه اسف‌بار بود.»
البته شاید بتوان گفت که این واکنش ها به خاطر لحن غیرسیاسی ترامپ، قبل از دیدار با پوتین بود که در توئیتی عنوان کرده بود: «حماقت آمریکایی‌ها مسبب مخدوش شدن روابط میان آمریکا و روسیه است.»
به گزارش آفتاب به نقل از رویترز، ترامپ اما بر خلاف کنگره آمریکا این دیدار را یک آغاز خوب عنوان کرد و گفت: «برقراری روابط بین دو کشور قطعا خوب خواهد بود.»
بخشی از گفتگوی ترامپ و پوتین حول محور برجام بود. ترامپ در این باره اظهار کرد که «برجام برای کشور ما و تمام دنیا خوب نبود.» این در حالی بود که پوتین برجام را به نفع جامعه بین المللی می دانست. به عقیده ترامپ، نظر پوتین در مورد برجام، به خاطر فایده برجام برای روسیه است.
از جمله مواردی که ترامپ  در دیدارش با پوتین بر آن تاکید داشته، نا آرامی‌های ایران است که او علت آن را خروج آمریکا از برجام عنوان کرد.
کد N1913829

وبگردی