آفتاب

کاشفی: بخش اقتصادی دولت چابکی لازم را ندارد

کاشفی: بخش اقتصادی دولت چابکی لازم را ندارد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه بخش اقتصادی دولت چابکی لازم برای حل مشکلات اقتصادی و پاسخگویی به مردم را ندارد، گفت: وقتی وزیری از تریبون اظهارنظری برخلاف تصمیمات رییس‌جمهور می‌گیرد یعنی صدای واحدی از دولت شنیده نمی‌شود. تغییرات باید هر چه زودتر در دولت انجام شود

حسین کاشفی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پس از اتفاقات اخیر در زمینه ارز، مردم انتظار پاسخ‌های شفاف، صریح و روشن از بخش‌های مختلف دولت به ویژه بخش اقتصادی داشتند، اظهار کرد: متاسفانه این بخش چابکی لازم را برای پاسخگویی به مردم و شفافیت نداشت.

وی در ادامه افزود: رییس‌جمهور هم در چند هفته اخیر مطرح کرده است که برخی از وزرا و مسئولان همراهی لازم با دولت و ارتباط با مردم و اتخاذ به موقع تصمیمات را ندارند، بنابراین طبیعی است وقتی چنین وزیری وجود دارد، انتظار تغییر هم به وجود می‌آید. اگر در یک وزارتخانه ساماندهی امور و سرعت کار لازم وجود ندارد، وزیر باید تغییر کند. در حال حاضر روزآمدی برای حل مشکلات اقتصادی در تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها لازم است. همه ما مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی کشور را می‌دانیم، بنابراین با برخورد مناسب کارشناسی می‌توان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد، اما این روزآمدی باید در دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برای حل مشکلات باید از همه نظرات کارشناسی چه در دولت و چه غیردولت، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی استفاده شود. همراهی و همدلی برای حل مشکلات لازم است با این وجود سرعت کار و روزآمد بودن در بخش اقتصادی دولت دیده نمی‌شود. برای همراهی مردم باید مدام به آنها اطلاع‌رسانی شود و شفاف‌سازی مناسبی درباره اتفاقات صورت بگیرد. مسائل کشور باید با مردم در میان گذاشته شود که در بخش اقتصادی دولت این شفاف‌سازی به خوبی انجام نمی شود.

کاشفی با تاکید بر اینکه تغییرات باید هر چه زودتر در دولت انجام شود،‌ گفت: تاخیر در تغییرات اثرگذاری جابجایی‌ها را کاهش می‌دهد یا از بین می‌برد. مدیری که بر حوزه کاری خود اشراف ندارد و نمی‌تواند مشکلات را پیش‌بینی کند و سرعت عمل نیز ندارد باید جابجا شود. وزیری که برنامه مشخص و کارشناسان قوی ندارد، نمی‌تواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه در دولت برخی وزرا مواضعی برخلاف رییس‌جمهور می‌گیرند، بیان کرد: وزرا در جلسات کارشناسی در هیات دولت می‌توانند نظرات خود را بیان کنند اما وقتی تصمیمی گرفته می‌شود و بر اساس آن دستورالعملی تهیه می‌شود، همه باید از آن دستورالعمل تبعیت کنند و وزرا موظفند که تصمیمات را اجرایی کنند. اینکه هر کس حرف خود را بزند یعنی ایجاد هرج و مرج و نابسامانی در مدیریت. وزرا اگر نقدی به تصمیمات دارند می‌توانند آن را در جلسات خصوصی با رییس‌جمهور یا در هیات دولت مطرح کنند اما وقتی وزیری از تریبون اظهارنظری برخلاف تصمیمات رییس‌جمهور می‌گیرد یعنی صدای واحدی از دولت شنیده نمی‌شود.

وی در پایان گفت: بخش اقتصادی دولت بیشتر به تغییرات نیاز دارد اما سایر بخش‌های دولت هم باید مدام رصد شوند تا برنامه‌های دولت به درستی اجرا شود، اگر در بخشی کندی کار وجود دارد یا وزیری برنامه‌های دولت را اجرا نمی‌کند حتما باید در آن بخش تغییر صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N1906678

وبگردی