آفتاب

پیام تبریک مدیرعامل شستا به مناسبت روز صنعت و معدن

پیام تبریک مدیرعامل شستا به مناسبت روز صنعت و معدن

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ، در پیامی ضمن تبریک روز صنعت و معدن به همه صنعتگران و دست اندرکاران عرصه تولید ، بر ضرورت همکاری و تشریک‌ مساعی همگان بویژه صنعتگران ،دولت، ملت و مجلس محترم برای توسعه صنعتی کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مهندس مرتضی لطفی تصریح کرد روز ملی صنعت و معدن فرصتی است تا با تبیین و معرفی دستاوردهای صنعتی و معدنی کشور عزیزمان ایران، نقش کلیدی این دو حوزه را در اقتصاد و تحقق اهداف بلندمدت کشور یادآور شویم. عرصه ای که تلاشهای تحسین برانگیز غیورمردان پولادین، چرخهای موتور پیشرفت کشور را به حرکت درآورده و با عزمی ملی و مدیریتی جهادی به پیش میرود.

وی گفت : تردیدی نیست که تکیه بر توانمندیهای صنعتی و معدنی و زبدگی و پختگی نیروی انسانی از اساسی ترین عناصر جریان توسعه اقتصادی محسوب میشود. مجموعه ذخایر معدنی غنی و قابلیتهای صنعتی بالای کشورمان، در کنار نیروی انسانی توانمند، نه تنها به لحاظ کمی و کیفی قوس صعودی را در تولید منجر شده، بلکه سهم صادراتی بیشتر و ارزش افزوده بالاتری را نیز برای کشور  به ارمغان آورده و جایگاه ایران اسلامی را در منطقه و جهان پایدار و مستحکم کرده است. بهره مندی از هوشمندی و خلاقیت، شاه کلیدی است که درهای موفقیت و پیشرفت را در برابر عزم راسخ حماسه سازان عرصه صنعت و معدن گشوده و هدایت گر قطار پیشرفت و توسعه در مسیر صحیح آن بوده است.

لطفی افزود:این روز «روز صنعت و معدن» مهلتی است که باید در سایه آن ضمن توجه به نیازها و ضرورت‌های این بخش از اقتصاد کشور، به تقویت آن اهتمام ورزیم. بخش صنعت یکی از بخش‌های موثری است که با وجود زیرساخت‌های موجود، امکان ایجاد اشتغال دائم و جذب سرمایه فراوانی را داراست. بی‌تردید یکی از درخشان‌ترین صفحات تاریخ انقلاب اسلامی، گام‌های موثر و پیشرفت‌های در خور تحسینی است که کشور در عرصه صنعتی به آن دست یافته و این جز در سایه تلاش فرزندان صنعتگر این مرز و بوم که عرصه خدمت را تلاش در بخش صنعت برگزیده‌اند، میسر نبوده است.

وی گفت: کسب این موفقیت‌های بی‌بدیل، نشانه‌ همت بلند فرزندان برومند این سرزمین است که در پرتو مسئولیت‌پذیری، تعهد و تخصص توانسته‌اند، مجموعه صنعت و معدن کشور را با اتکا به خلاقیت و هوشمندی بی‌نظیر خود به سطح قابل توجهی ارتقاء دهند. ناگفته پیداست که در حال حاضر به رغم همه پیشرفت‌های محسوس و حمایت‌های موجود، همچنان صنایع با موضوعات عدیده‌ای مواجهند، مسائلی که رفع آن مساعدت تمامی ارکان تصمیم‌گیری اعم از دولت و مجلس و همچنین همراهی ملت را طلب می‌کند.

مدیر عامل شستا افزود : این روز فرصت مناسبی است که به مهم ترین موتور محرکه اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود چرا که این بخش به عنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و در آمد سرانه نقش بسزایی دارد. بی‌گمان کسب موفقیت‌های بی‌بدیل تلاشگران صنعت و معدن در بخش‌های دولتی و غیردولتی نشانه‌ای آشکار و مصداقی بارز از توسعه و پیشرفت چشمگیر فرزندان برومند این سرزمین است که در پرتو مسئولیت‌پذیری منابع انسانی متعهد و متخصص بدست آمده است و اینک مجموعه صنعت و معدن کشور با اتکا به خلاقیت و هوشمندی بی‌نظیر به‌گونه‌ای تحسین‌ برانگیز اوج کارآمدی نیروهای توانمند داخلی را به اثبات رسانده‌ است .

وی تصریح کرد: بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن مجالی است تا در پرتو منویات مقام معظم رهبری، سیاستهای اقتصاد مقاومتی را چراغ راه خویش قرار داده و با همکاری و همراهی بخش دولتی و خصوصی با عزم ملی و مدیریت جهادی در راستای سند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه توسعه گام برداریم و در این راه با تدبیر و برنامه ریزی، مکانیزمهای مناسبی را برای استفاده از ظرفیتها طراحی و تدوین کنیم و اصلاحات لازم را در حیطه عملکردها، به انجام رسانیم و فراموش نکنیم که راه توسعه و پیشرفت از معبر درایت، تدبیر، عقل و منطق میگذرد و در این مسیر باید از تجارب موفق سایر کشورها بهره شایسته را ببریم.  

لطفی افزود:روز صنعت و معدن زمانی است تا ضمن ارج نهادن به تلاشهای بی وقفه و خستگی ناپذیر تلاشگران این عرصه، مسیر خویش را برای کسب جایگاه نخست منطقه و پیشگامی در تحولات شتابنده بین المللی هموار کنیم و با استعانت از خداوند قادر متعال، آغازگر فصل نوینی باشیم که اعتلای ایران اسلامی و شکوفایی اقتصاد و تجارت از ثمرات شیرین آن باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد اینجانب برخود واجب و لازم میدانم تا روز بزرگ صنعت و معدن را به کلیه صنعتگران، مهندسان صنعتی و معدنی و نیز کارگران زحمتکش ،پرتلاش و غیرتمند صنایع کشور بویژه مجموعه معظم تامین اجتماعی ، شستا ، هلدینگها و شرکتهای تابعه تبریک گفته ، از خداوند سبحان  توفیق روزافزون وموفقیت در سایه عنایت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب برای ایشان مسئلت نمایم.

کد N1905517

وبگردی