آفتاب

کیان کرد برای راه‌اندازی باید از لیست سیاه بانک مرکزی خارج شود

کیان کرد برای راه‌اندازی باید از لیست سیاه بانک مرکزی خارج شود

سرپرست فرمانداری ملایر گفت: سهام‌دار کیان‌کرد در پرونده بانک پارسیان تبرئه شده است و باید از لیست سیاه بانک مرکزی خارج شود.

رضا قیاسی (سرپرست فرمانداری ملایر) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، دلیل عدم راه‌اندازی دوباره شرکت کیان‌کرد را ورود نام سهام‌دار عمده‌ی این شرکت در لیست سیاه بانک مرکزی اعلام کرد و گفت: سهام‌دار عمده کیان‌کرد به دلیل داشتن معوقات مالی به بانک پارسیان، طبق قانون نمی‌تواند از سایر بانک‌ها نیز تسهیلات دریافت کند.

وی ادامه داد: سهامدار این شرکت در شکایت بانک پارسیان تبرئه شده است و برای راه‌اندازی مجدد، این شرکت باید از لیست سیاه بانک مرکزی خارج شود.

قیاسی افزود: باید توجه داشت برای راه‌اندازی هر واحد تولیدی نیاز به سرمایه درگردش وجود دارد. تا زمانی که بانک مرکزی سهام‌دار کیان‌کرد را از لیست سیاه خارج نکند، چرخ تولید در این شرکت به جریان نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: شرکت کیان کرد ملایر مدت‌ها به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه بانک مرکزی، در تامین سرمایه در گردش با چالش مواجه شده و حقوق کارگران آن ماه‌ها به تعویق افتاده بود.

شرکت کیان کرد یکی از واحدهای بزرگ صنعتی ملایر است که سال ۹۴ به دلیل وجود مشکلات مالی و سرمایه در گردش، به مدت حدود یک سال تعطیل بود. شرکت کیان کرد از سال ۷۷ با ظرفیت تولید سالیانه ۶ هزار تن به عنوان نخستین شرکت تولیدکننده پارچه استخوان‌بندی تایر در ایران فعالیت می‌کند.

کد N1902204

وبگردی