آفتاب

وزیر بهداشت: سازمان غذا و دارو لیست و قیمت داروهای کشور را منتشر کند

وزیر بهداشت: سازمان غذا و دارو لیست و قیمت داروهای کشور را منتشر کند

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از بروز تخلفات در حوزه دارو این است که سازمان غذا و دارو، لیست دارو ها و قیمتی که باید در بازار به فروش برسد را به مردم اعلام کند.

وبدا نوشت: سيد حسن هاشمي افزود: با اين شيوه، مردم علاوه بر گزارش تخلفات به سامانه 190 وزارت بهداشت، مي توانند با مراجعه به سایت سازمان غذا و دارو از قیمت داروها آگاهی پیدا کنند و از سودجویی و اجحاف به مردم جلوگیری مي‌شود.

وزير بهداشت گفت: در شرایطی که وضعیت بازار نابسامان است، ممکن است افرادی قصد سوء استفاده و سودجویی داشته باشند و این در حالی است که افرایش قیمت دارو در سال جاری بیشتر از ۹ درصد نخواهد بود.

وي افزود: در شرایط کنونی اقتصادی کشور، ممکن است شاهد برخی تخلفات و سودجویی‌ها باشیم. تیم‌های نظارتی و تعزیراتی، فعال‌تر شده اند و سامانه 190 وزارت بهداشت نیز آماده دریافت گزارش تخلفات حوزه بهداشت، درمان و دارو است.

  • تشدید نظارت‌ها برای برخورد با سودجویان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

هاشمی با بیان اینکه با متخلفان و سودجویان در حوزه دارو، برخوردهای قانونی لازم انجام خواهد شد، از تشدید نظارت‌های وزارت بهداشت در این حوزه خبر داد و گفت: تقاضا داریم که مردم با ما همکاری کنند و در اعلام و گزارش تخلفات و سودجویی‌ها نباید کوتاه آمد چون افراد را به توسعه و ترویج کار خلاف، تشویق می‌کند.

وزیر بهداشت با اشاره به اختصاص ارز 4200 تومانی از سوی دولت به تولید و تامین کنندگان کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر مردم با رقمی بیشتر از ارز 4200 تومانی، کالاهای اساسی و مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند بنابراین باید حتما کنترل و بازرسی‌ها تقویت شود چون شرایط کشور، متفاوت از سایر دوره‌های دیگر است.

هاشمی از تمام فعالان حوزه دارو و تجهیزات پزشکی خواست که با مردم همراهی کنند تا شرایط کنونی کشور، باعث آسیب به آنها نشود چراکه در این حوزه، انسانیت، نوعدوستی و علاقه به میهن و مردم باید در عمل نشان داده شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید منصف باشیم و هیچ فردی انتظار ندارد که فروشندگان و تامین کنندگان کالاها، سودی نبرند اما سودجویی غیرمعمول به ویژه در شرایطی که همه دشمنان در پی تضعیف، برخورد، مقابله و به زانو در آوردن کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند، یک خیانت ملی است و انصاف حکم می‌کند که همه را ببینیم و فقط به منافع شخصی توجه نداشته باشیم.

کد N1899817

وبگردی