آفتاب

کشف بیش از ۲ تن انواع مخدر از اطراف مدارس/ تشدید جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها به تونل‌های شهری

کشف بیش از ۲ تن انواع مخدر از اطراف مدارس/ تشدید جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها به تونل‌های شهری

"مزرعه "گل" نداریم، ثبت نام اتباع فاقد هویت منوط به کارت حمایت تحصیلی، پنهان کردن «تعرضات جنسی» باعث تکرار آن می‌شود، دستوری درباره تخلیه ویلای لواسان داده نشده است، آخرین وضعیت پلاسکو و ایران مال، برگزاری اردوهای علمی خارج از کشور، ممنوع، چالش "بیمه شدن روی تخت بیمارستان" و بازگشایی پیاده راه ۱۷ شهریور در چند فاز" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین  اخبار اجتماعی  ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد

کشف بیش از دو تن انواع مخدر از اطراف مدارس در سال گذشته/مزرعه "گل" نداریم

سردار مسعود زاهدیان، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در سال گذشته، بیش از ۵۰۰ مدرسه در سراسر کشور را که در مناطق آلوده قرار داشتند شناسایی شده و در همین راستا از اطراف این مدارس بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف و ضبط شد.

وی همچنین درباره ورود بذر مخدر گل به کشور اظهار کرد: بذر این مخدر از اروپا وارد کشور می‌شود و من با این تعبیر که عده‌ای بگویند مزرعه گل داریم مخالفم و اصلا چنین چیزی صحیح نیست. در هر نقطه که به شکل محدود نیز چنین گیاهی کشت شود قطعا ما با آن برخورد خواهیم کرد.

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

چالش "بیمه شدن روی تخت بیمارستان" / چند ایرانی "بیمه" نیستند؟

مهندس طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره چگونگی ارائه خدمت به افراد فاقد بیمه در بیمارستان‌ها، گفت: در حال حاضر اگر فرد فاقد بیمه‌ در هر زمانی به بیمارستان مراجعه کند، می‌تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد. البته به نظر من این اتفاق یکی از اشکالات بیمه‌ای در کشور است و معتقد نیستم که هر فرد فاقد بیمه، هر زمان که به بیمارستان مراجعه کرد، بیمه‌ شود.

موهبتی با اشاره به آمار ایرانیان فاقد پوشش بیمه‌ای پایه در کشور، اظهار داشت: طبق آمار مرکز آمار ایران، در حال حاضر ۱۰.۵ درصد جمعیت کل کشور فاقد پوشش بیمه‌ای پایه هستند. البته به‌ نظر می‌رسد که احتمالا این آمار مقداری خطا هم داشته باشد. به هر حال پیش‌بینی می‌کنیم که بین ۵.۵ تا ۶ میلیون نفر ایرانی فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای درمانی داریم.

بطحائی خبر داد

صدوردستورالعملی درباره«یونیفرم» دانش‌آموزان؛ به‌زودی/ جلوگیری از اخذ شهریه‌ای بالاتر از حد مصوب

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش درباره استفاده از روپوش و یونیفرم هماهنگ دانش آموزان در مدارس نیز گفت: روپوش مدارس عموما کالای داخلی هستند و مشکلی در این زمینه نداریم. اما یکی ازگلایه‌های اولیا بویژه در مناطق کمتر برخوردار این است که سختگیری مدارس برای تهیه روپوش فشار مالی وارد می‌کند.

وی افزود: در دستورالعملی که تا یک ماه آینده صادر می‌شود و در آن تاکید می‌کنیم تا جایی که می‌شود این سخت گیریها برای تهیه اقلام مصرفی و روپوش طوری نباشد که باعث دل آزردگی خانواده‌ها شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ:

دستوری درباره تخلیه ویلای لواسان داده نشده است

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در رابطه با ویلای منتسب به یکی از فرماندهان نظامی در لواسان گفت: در مورد این ویلا هیچ دستور قضایی از سوی مقام قضایی به پلیس ارجاع نشده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

برگزاری اردوهای علمی خارج از کشور، ممنوع/ نباید اجازه دهیم هرفردی وارد مدارس شود

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارسی اردوهای علمی خارج از کشور برگزار می‌کنند، البته ممکن است در چند مدرسه معدود باشد اما نگاهی که به مدارس غیردولتی وجود دارد باعث می شود اصل کار به حاشیه برود. از همکاران خواستیم طی بخشنامه‌ای اعلام شود در حالی که در داخل دانش آموزان ما با بسیاری میراث فرهنگی بیگانه‌اند ضرورتی ندارد اردوهای علمی خارج از کشور ترتیب داده شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بکارگیری نیرو در مدارس دولتی و غیردولتی بسیار حساس است گفت: نباید اجازه دهیم هر فردی ولو از حیث علمی درجه یک باشد وارد مدارس شود. اخیرا موارد اندکی در این باره گزارش شده بود. آموزش به اولیای دانش آموزان باید با ضابطه‌های ابلاغی همسو باشد. اجازه نداریم هر سازمان و فردی را ولو اینکه از حیث دانشی در بالاترین جایگاه باشد به مدارس بیاوریم.

بازگشایی پیاده راه ۱۷ شهریور در چند فاز

پیمان محسنی، شهردار منطقه ۱۲ از لزوم بازگشایی پیاده راه ۱۷ شهریور در چند فاز خبر داد.

وی با بیان اینکه این آخرین دوره انجام کار کارشناسی در مورد سرانجام پیاده راه ۱۷ شهریور است، تصریح کرد: تلاش ما بر این است که نیمه شمالی خیابان صفا تا میدان امام حسین (ع) در فاز اول برای تردد اتوبوس‌ها و ون‌های حمل و نقل عمومی بازگشایی شود و بعد از آن در فازهای بعدی کل پیاده راه بازگشایی شود.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران:

پنهان کردن «تعرضات جنسی» باعث تکرار آن می‌شود

سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه واقعیت‌های اجتماعی نباید کتمان شوند، گفت: کتمان کردن مسائلی مانند تعرض جنسی، مسأله‌ای را حل نمی‌کند بلکه باعث می شود افرادی که این تعرضات را انجام می‌دهند به کارشان ادامه دهند و آن را تکرار کنند.

بررسی تصمیم سازمان محیط زیست در صدور پروانه‌های شکار

افزایش مشارکت محلی در تصمیم‌گیری موجب کاهش شکار غیرمجاز می‌شود

یک کارشناس حوزه حیات وحش با بیان اینکه اگر انگیزه برای شکار غیرمجاز به‌ویژه در میان جوامع محلی بالا باشد و حیات‌وحش به عنوان سرمایه ملی دیده نشود، امر حفاظت در طول زمان بازنده خواهد بود، گفت: هنر مدیران حیات‌وحش و حفاظت‌گران در این است که با ایجاد ارتباط بین شکار مجاز و جوامع محلی، آنان را در مزایای آن بهره‌مند کنند و به تدریج از میزان شکار غیرمجاز بکاهند.

سخنگوی شورای شهر تهران تشریح کرد

آخرین وضعیت پلاسکو و ایران مال

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در مورد ساختمان پلاسکو با بیان اینکه هیچ کس نافی این نیست که روند قانونی طی نشود، گفت: روند قانونی باید عملیاتی شود و در این زمینه نامه‌ای خطاب به آقای مقیمی استاندار تهران نوشته و موارد را توضیح داده‌ام.

وی همچنین در مورد ادعای بنیاد مستضعفان مبنی بر اخذ پروانه از شهرداری منطقه ۱۲ گفت: همین الان از شهرداری منطقه ۱۲ استعلام کردیم و آنها اعلام کردند که تا این لحظه درخواستی از بنیاد مستضعفان برای صدور پروانه نداشته‌اند اما قرار است طرح‌ها و نقشه‌ها به عنوان درخواست برای صدور مجوز ارائه شود؛ اما تا کنون این مهم محقق نشده است.

اعطا با اشاره به رقم بدهی دولت به شهرداری تهران اظهار داشت: بر اساس آمار معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران میزان بدهی دولت به شهرداری ۵۷۰۰ میلیارد تومان است.

نحوه ثبت نام مدارس برای سال تحصیلی جدید اعلام و ابلاغ شد

ثبت نام اتباع فاقد هویت منوط به کارت حمایت تحصیلی/ ممنوعیت پیش ثبت‌نام مدارس

ستاد ثبت نام مدارس وزارت آموزش و پرورش در قالب بخشنامه‌ای خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها روند ثبت نام در سال تحصیلی جدید را تشریح و اعلام کرد.

در این دستورالعمل آمده است: در خصوص ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی۹۸-۱۳۹۷  بر اساس شیوه نامه ۱۹ تیر ۱۳۹۶  اقدام شود و هرگونه تغییر و اصلاح متعاقباً از سوی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اعلام می‌شود. همچنین به منظور پوشش کامل تحصیلی، افراد ایرانی فاقد مدارک هویتی لازم که از نظر سنی امکان تحصیل در نظام آموزش رسمی کشور را دارند، به استناد مصوبه هیأت وزیران و نامه  مورخ ۲اسفند۹۵  معاون اول ریاست جمهوری، با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادره از وزارت کشور (فرمانداری‌ها) ثبت نام از آنها صورت پذیرد.

تشدید جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها به تونل‌های شهری

به دنبال تصادف مرگبار روز گذشته در تونل توحید تهران نظارت برای ممنوعیت ورود موتورسیکلت به تونل‌های شهری با شدت بیشتری در حال انجام است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، با توجه به ممنوعیت ورود موتورسیکلت به داخل تونل‌های شهری ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور در ورودی تونل‌های شهری از جمله توحید، رسالت، نیایش، شهدای غزه و ... نسبت به جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها به داخل تونل اقدام می‌کند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار  اداره اجتماعی  در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

دستوری درباره تخلیه ویلای لواسان داده نشده است

ثبت نام اتباع فاقد هویت منوط به کارت حمایت تحصیلی/ ممنوعیت پیش ثبت‌نام مدارس

چرا دچار "افسردگی صبحگاهی" می‌شویم؟

کشف بیش از دو تن انواع مخدر از اطراف مدارس در سال گذشته/مزرعه "گل" نداریم

پنهان کردن «تعرضات جنسی» باعث تکرار آن می‌شود

انتهای پیام

کد N1898246

وبگردی