آفتاب

ماجرای دبیرستان معین | جزییات جدید آزار جنسی دانش آموزان توسط ناظم مدرسه | متهم «آقازاده» است؟!

ماجرای دبیرستان معین | جزییات جدید آزار جنسی دانش آموزان توسط ناظم مدرسه | متهم «آقازاده» است؟!

ماجرای دبیرستان معین | جزییات جدیدی از ماجرای آزار جنسی گروهی دانش آموزان یک دبیرستان در غرب تهران منتشر شد. بنا بر این گزارش، ماجرای آزار جنسی دانش آموزان در دبیرستان معین تهران اتفاق افتاده است. دبیرستان دکتر معین، در مرزداران تهران واقع است. شایعه شده متهم که معاون انظباطی (ناظم) این مدرسه بوده، از بستگان یکی از مقامات بلندپایه و اصطلاحا آقازاده بوده است...

ماجرای دبیرستان معین


در روزهای گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه «یکی از مسوولان دوره اول دبیرستان پسرانه یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در منطقه ۲ تهران، با آزار جنسی گروهی از دانش‌آموزان، باعث شکایت پدرومادر این بچه‌ها شده است»
دقایقی بعد، چندین ویدیو در فضای مجازی  منتشر شد که در یکی از آنان فرد متهم پس از اینکه از والدین کتک خورده اعترافاتی می‌کند. او سپس توسط پلیس بازداشت شده است. همچنین فیلم کوتاهی از جلسه گروهی از والدین دانش‌آموزان با یکی از مدیران منطقه‌ ۲آموزش‌و‌پرورش تهران؛ منتشر شده که والدین به این مدیر اعتراض داشتند که چرا از شمار دقیق تعرض‌ها باخبر و حامی خانواده‌ها نیست- مدیر مزبور هم از خودش دفاع می‌کرد.

جزییات جدید ماجرای تجاوز ناظم به دانش آموزان


بیش از یک هفته از ماجرایی تکان دهنده آزار و اذیت دانش‌آموزان مدرسه‌ای در منطقه دوتهران گذشته است، حالا از مجلس شورای اسلامی خبر می‌رسد که وزیر آموزش و پرورش همین هفته برای ارائه گزارشی از حادثه در یکی از مدارس پسرانه غرب تهران به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌رود.
قرار است محمد بطحایی با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده درباره این حادثه تلخ به اعضای کمیسیون ارائه دهد. علاوه بر این مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲تهران هم به‌طور جدی پیگیری تخلفات این مدرسه هستیم و در این باره کوتاهی نمی‌کنیم. ناصر کوهستانی با اشاره به اینکه در حال حاضر پرونده در دست بررسی است، اظهار داشت: امروز اخبار جدیدتری درباره رونده پیگیری قضایی این موضوع به‌دست می‌آوریم.
مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ شهر تهران در خصوص وضعیت ادامه فعالیت مدرسه غیردولتی متخلف این منطقه گفت: پس از پایان امتحانات یعنی در هفته آینده وضعیت ادامه فعالیت مدرسه را اعلام خواهیم کرد. هم‌اکنون پرونده ناظم متخلف این مدرسه روند قضایی خود را بسرعت طی می‌کند و مراجع قضایی باید راجع به حکم پرونده نظر دهند. وی درباره فعالیت این مدرسه گفت: پرونده این مدرسه در شورای نظارت مدارس غیردولتی بررسی شده است و اعلام وضعیت ادامه فعالیت مدرسه در شرایط کنونی که دانش‌آموزان در فصل امتحانات هستند موجب نگرانی آنها و خانواده‌ها می‌شود. بنابراین پس از پایان امتحانات یعنی در هفته آینده وضعیت ادامه فعالیت مدرسه را اعلام خواهیم کرد.
کوهستانی درپاسخ به اینکه اخباری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش از ناظم متخلف مدرسه غرب تهران شکایتی مطرح نکرده است، منتشر شد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در روز هشتم خرداد ماه از معاون خاطی مدرسه معین به دادسرای ناحیه ۲۱ (ویژه ارشاد) شکایت کرده است و متن شکایت هم در سایت‌ها منتشر شده است.

عامل آزار جنسی دانش آموزان دبیرستان معین کیست؟


کانال خبری روزاروز هم نوشته است: محل وقوع این اتفاق، دبیرستان دوره اول مجتمع آموزشی معین تهران در خیابان مرزداران است. متهم اصلی این ماجرا معاون آموزشی دبیرستان است. او از نوادگان یکی از روحانیون بلندپایه و از ائمه جمعه سابق شیراز بوده که اخیرا فوت کرد.
این معاون‌آموزشی با شکایت بیش از ۴۰ نفر از اولیای دانش‌آ‌موزان دیروز حوالی ساعت ۱۰صبح توسط پلیس امنیت بازداشت شده است.
به نقل از دانش‌آموزان آسیب‌دیده گفته شده که متهم اصلی پرونده، به دانش‌آموزان مشروب و سیگار می‌داده و برای‌شان فیلم‌های‌ مستهجن می‌فرستاده و علیه آن‌ها آزار جنسی روا می‌داشته اما گویا خود بچه‌ها مدعی‌اند اتفاقات بیش‌تری رخ داده است. برخی خبرها حاکیست که آموزش‌وپرورش برای یک‌هفته می‌کوشیده که این ماجرا را بی‌سروصدا نگه دارد.  

آزار جنسی دانش آموزان


معاون‌آموزشی دبیرستان معین از حوالی آبان و آذر سال گذشته این آزارهای جنسی را آغاز کرده و پس‌از نوروز نیز به‌بهانه اردوهای مرور دروس، برخلاف ابلاغیه‌های آموزش‌وپرورش درباره اردوهای دانش‌آموزی،‌ دانش‌آموزان را به شرکت در اردوهایی در کردان کرج و ... تشویق می‌کرده و برخی از آزارها در این اردوها روی داده. والدین شاکی این پرونده خواستار اشد مجازات برای متهم اصلی پرونده، پلمب‌شدن مدرسه و برگزاری کلاس‌های آسیب‌شناسی برای فرزندان آسیب‌دیده‌شان هستند.  
متهم اصلی پرونده نزد پلیس امنیت و با حضور خانواده دانش‌آموزان، به برخی اعمال‌ش اعتراف کرده است.

واکنش بیت آیت الله حائری شیرازی


بیت امام جمعه سابق شیراز انتساب ناظم آزارگر دبیرستان معین تهران به آیت الله حائری شیرازی را تکذیب کرد. شایعه شده بود متهم آزار جنسی دانش آموزان دبیرستان پسرانه در منطقه 2 تهران، نوه آیت الله حائری شیرازی است؛ بیت ایشان اما این موضوع را تکذیب کرد و گفت: این خاندان هیچ منسوب شاغل در آموزش و پرورش استان تهران ندارد.
دراین اطلاعیه، بیت مرحوم آیت الله حائری شیرازی اعلام کرد: این خاندان هیچ منسوب شاغل در آموزش و پرورش استان تهران ندارد و انتساب فوق را به شدت تکذیب می‌کند.
در اطلاعیه فوق طرح این گونه مسائل و انتساب آن به بیوت علمای ربانی جهت خدشه‌دار کردن و تخریب چهره روحانیون ذی‌شان و مورد وثوق جامعه عنوان شده است.
در این اطلاعیه از دادستانی تهران تقاضای ورود به موضوع و برخورد قاطع و سریع با منتشرکنندگان این خبر در فضای مجازی مطرح شده است.
در این اطلاعیه تاکید شده که بیت امام جمعه پیشین شیراز، هر گونه پیگیری حقوقی را در خصوص خبر کذب منتشره در شبکه‌های اجتماعی برای خود محفوظ می‌‌داند.

دستور رهبر انقلاب در پی جنایت در مدرسه غرب تهران


در پی جنایت اندوهبار در یکی از مدارس غرب تهران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست قوه قضائیه دستور دادند پس از محاکمه، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود. متن دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
آیت‌الله آملی، ریاست محترم قوه قضائیه
با سلام
خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمایید.
سید‌علی خامنه‌ای

دستور قضایی برای پیگیری آزار جنسی دانش آموزان


رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری استان تهران دستور داد در اسرع وقت نسبت به رسیدگی قانونی به پرونده مربوط به حادثه تکان دهنده یکی از مدارس غرب تهران اقدام کند.
به گزارش آفتاب متن دستور آیت الله آملی لاریجانی به شرح زیر است:
رئیس کل محترم دادگستری استان تهران
در خصوص گزارش واصله در رابطه با حادثه تکان دهنده و تاسف بار در یکی از مدارس غرب تهران و تشکیل پرونده و بازداشت متهم، با توجه به اهمیت موضوع که موجب جریحه‌دار شدن عواطف عمومی شده و نگرانی خانواده‌های محترم را فراهم کرده است.
با عنایت به دستور اکید حاکی از دغدغه مقام معظم رهبری (دامت برکاته)، مقرر است در اسرع وقت با رعایت موازین شرعی و قانونی به پرونده رسیدگی و نسبت به اجرای حکم مقتضی بدون هیچ اغماضی اقدام و نتیجه به اینجانب منعکس شود.

آخرین جزیات پرونده ناظم مدرسه معین


دادستان تهران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه مدرسه‌ای در غرب تهران تاکید کرد: تحقیقات متنوع بوده چراکه مطالبی که اولیای دانش‌آموزان عنوان کرده‌اند باید بررسی شود منتهی امروز تحقیقات دیگری انجام شد که به موجب آن قرار متهم به بازداشت موقت تغییر کرد.
عباس جعفری دولت‌‌‌آبادی در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه مدرسه‌ای در غرب تهران گفت: از روزی که خبر مربوط به این حادثه تلخ را شنیدیم، موضوع را پیگیری کرده و پس از ارجاع پرونده به دادسرا، بلافاصله متهم توسط پلیس به دادسرا تحویل داده شد.
وی با اشاره به آغاز تحقیقات از متهم اظهار داشت: امروز هم تحقیقات از متهم ادامه یافته و قرار به بازداشت تغییر کرده است.
دادستان تهران با اشاره به سرعت گرفتن تحقیقات با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه تصریح کرد: وظیفه خودمان می‌دانیم که در کمترین وقت با رعایت مقررات به این پرونده رسیدگی کرده و زودتر آن را به دادگاه ارسال کنیم.
جعفری دولت‌‌‌آبادی سه اصل سرعت، دقت و قاطعیت در رسیدگی و اجرای حکم این پرونده را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد که در کمترین زمان ممکن تحقیقات به اتمام برسد.
وی ادامه داد: روز شنبه هفته آینده تحقیقات از سایر افراد مرتبط با موضوع ادامه خواهد یافت.
دادستان تهران افزود: تحقیقات متنوع بوده چراکه مطالبی که اولیای دانش‌‌‌‌آموزان عنوان کرده‌‌‌اند، باید بررسی شود منتهی امروز تحقیقات دیگری انجام شد که به موجب آن قرار متهم به بازداشت موقت تغییر کرد.
جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عنوان شده متهم از مدت‌ها پیش سابقه داشته است، خاطرنشان کرد: به ما گزارشی نرسیده است. مطابق گزارشی که به دادستانی رسیده از روز واصل شدن این گزارش متهم را بازداشت و تحقیقات را آغاز کردیم.
وی در رابطه با تعداد شکایات صورت گرفته نیز ابراز داشت: در مطبوعات ملاحظه کردم که تا رقم ٣٦ مورد اعلام شده ولی طبق آخرین خبرها که بنده داشتم ١٥ مورد بوده است البته ممکن است بیشتر هم باشد.
دادستان تهران اضافه کرد: با یک نفر هم رسیدگی برای ما آغازکننده است و در مرحله بعدی که پرونده را بیشتر پیگیری کردیم عدد آن را اعلام می‌‌کنم.
کد N1886394

وبگردی