آفتاب

آوایی: منفک شدن از مجامع بین المللی برای کشورها جز ضرر چیزی ندارد

آوایی: منفک شدن از مجامع بین المللی برای کشورها جز ضرر چیزی ندارد

وزیر دادگستری گفت: حرکت مالکیت معنوی در کشور ما در سال‌های اخیر رو به جلو بوده و این موضوع در بحث اقتصادی تاثیرگذار است.

به گزارش ایسنا، علیرضا آوایی در دیدار با فرانسیس گری رییس سازمان جهانی مالکیت فکری(وایپو) گفت:حرکت مالکیت معنوی در کشور ما در سال‌های اخیر رو به جلو بوده است. این موضوع در بحث اقتصادی تاثیرگذار است و وزارت دادگستری در این زمینه فعالیت‌هایی داشته است.

وی یادآور شد: دو هفته پیش دوره مالکیت فکری برگزار و برای ۴۸ نفر از مدیران دستگاه‌ها برنامه ارائه شد. وزارت دادگستری آمادگی کامل خودش را برای افزایش همکاری‌ها اعلام می کند. ما با سازمان ثبت اسناد و مدیریت آقای تویسرکانی همکاری‌های صمیمانه ای داریم و معتقدیم که در جاهایی که بحث منافع کشور است همه ما باید در کنار همدیگر کار کنیم.

آوایی تصریح کرد: ما بر این باوریم که کارهای جزیره‌ای چه در درون کشور و چه منفک شدن از مجامع بین المللی برای کشورها جز ضرر چیزی ندارد. الان جامعه بشری به صورت جامعه کوچک درآمده که همه بر هم تاثیرگذارند زیرا بشریت هم دارای مشکلات همسو هستند و راه حل ها به هم نزدیک است و می‌تواند به همه ملت هاکمک کند.

وی افزود: الان دوره های کارشناسی ارشد مالکیت معنوی در برخی دانشگاه‌های مهم ما اعم از دانشگاه تهران و شهید بهشتی و علامه طباطبایی و ... برگزار شده است و ما بیش از ۷۰۰ فارغ التحصیل رشته مالکیت معنوی در کشور داریم.

وزیر دادگستری افزود: من دو تقاضا دارم یکی افزایش برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک است زیرا ما براین باوریم که رشد این موضوع به ما می‌تواند کمک کند و دیگری کمک به توسعه داوری برای حل و فصل اختلافات در حوزه مالکیت فکری است.

به گزارش ایسنا، فرانسیس گری نیز در این دیدار گفت: آنچه که ما می بینیم نرخ رشد بالای مالکیت معنوی است که در رشد اقتصادی کشور تاثیر بالایی دارد. من یک تغییر جغرافیایی را می‌بینم که آسیا ۶۵ درصد رشد مالکیت معنوی را دارد و ایران نقش بسیاری در این رشد دارد.

وی افزود: من رقابت شدید و تمرکزی که بر روی مالکیت معنوی وجود دارد را می بینم و باعث افتخار است که با ایران همکاری می‌کنم.


انتهای پیام

کد N1878053

وبگردی