آفتاب

ماندن یا رفتن آمریکا برای ما موضوعیت مستقل ندارد/ همه بدعهدی آمریکا را می‌‌‌‌‌دانند

ماندن یا رفتن آمریکا برای ما موضوعیت مستقل ندارد/ همه بدعهدی آمریکا را می‌‌‌‌‌دانند

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نخستین نشست مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها در جمع خبرنگاران درباره خروج آمریکا از برجام گفت: ماندن یا رفتن آمریکا در برجام برای ما موضوعیت مستقل ندارد، در دولت نیز همین گونه است. ما وارد یک پیمان شدیم و به پیمان و تعهد خود وفاداریم.

وی با بیان اینکه ما به افکارعمومی دنیا نیز این موضوع را اعلام کردیم، اظهار داشت: همه بدعهدی آمریکا را می‌‌‌‌‌دانند و این اتفاق اتمام حجتی است برای همه دولت‌‌‌‌ها و نهادهای دولتی تا آمریکا را بهتر و بیشتر بشناسند.

وزیر کشور با بیان اینکه ما،‌ کشوری مستقل و دارای ظرفیت و توانای‌هایی هستیم، تصریح کرد: برای همه شرایط که در این ۴۰ سال با آن مواجه بودیم، آماده‌‌‌ایم و در طول این سال‌‌‌ها با انواع مشکلات از جمله جنگ مواجه بودیم و کشور را اداره کردیم و چهلمین سال جمهوری اسلامی را می‌‌‌خواهیم جشن بگیریم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه امیدوارم نظام بین‌‌الملل برای تعهداتش ارزش قائل شود، خاطرنشان کرد: نمی‌‌‌شود هر روز به بهانه‌‌‌ای تعهدات‌شان را لغو کنند. این‌‌بار می‌‌خواهند اصلاحاتی انجام دهند و موضوعات جدیدی را در دستورکار قرار دهند اما اگر زیر این اصلاحات زدند، چه می‌‌شود.

وی اضافه کرد: ما اعتماد نداریم و این روشی را که آنها انتخاب کرده‌‌‌‌اند روش مناسبی نمی‌دانیم مردم، دولت، مقام معظم رهبری و قوا سه‌‌گانه در هر شرایطی آمادگی لازم را دارند.

کد N1872954

وبگردی