آفتاب

دولت آمریکا معتقد است هر کشوری باید گلیم خودش را از آب بیرون بکشد

دولت آمریکا معتقد است هر کشوری باید گلیم خودش را از آب بیرون بکشد

به گزارش ایلنا به نقل از «دویچه وله آلمان»، «فرانک اشتان‌مایر» رییس جمهور آلمان روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه‌ «ای آر دی» در خصوص تغییر روابط فرا آتلانتیک (روابط کشورهای اروپایی با آمریکا و کانادا) این تغییرات را نگران‌کننده خواند و گفت: با توجه به اینکه یک دولت در آمریکا همه را برای خودش می‌خواهد و این رویکرد را در امور جهانی در پیش گرفته است، تغییرات در روابط ما با آمریکا و کانادا مایه نگرانی است. 

رییس‌جمهوری آلمان در ادامه گفت: صادقانه بخواهم بگویم، نگران این تغییر روابط هستم. نه به این دلیل که به یک رییس‌جمهور با پیام‌های توییتری نامناسب نگاه می‌کنم بلکه به این دلیل که تغییرات قابل توجهی در حال وقوع است و دولت جدید آمریکا دیگر ما را به عنوان بخشی از جامعه جهانی یعنی جایی که ما با هم اقدام می‌کنیم، قبول ندارد و جهان را محدوده‌ای می‌بیند که همه باید گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند.

اشتاین‌مایر که پیش‌تر وزیر خارجه آلمان بود، افزود: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه با تاکیدشان بر منافع مشترک اروپایی نه تنها در تجارت بلکه در رابطه با توافق هسته‌ای در دیدار اخیرشان در واشنگتن کار درستی کردند. 

اشتاین مایر از جان کری وزیر سابق خارجه آمریکا نقل قول کرد و گفت: «ما باید به وضوح اعلام کنیم که با این امضا احتمالا از یک جنگ جلوگیری کردیم. این جمله مهمی بود. چرا که باید به خاطر داشته باشیم که در صورتی که این توافق بار دیگر فرو بپاشد، چه اتفاقی خواهد افتاد و اینکه یک تسلیح جدید در خاورمینه رخ خواهد داد. منطقه تحمل یک جنگ دیگر را ندارد».

 

کد N1872911

وبگردی