آفتاب

کنست، به نتانیاهو و لیبرمن قدرت اعلان جنگ داد

کنست، به نتانیاهو و لیبرمن قدرت اعلان جنگ داد

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: پارلمان اسرائیل دوشنبه شب از «شروط» اجازه و قدرت اعلان جنگ به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک از قاهره، کنست از اعطاي قدرت اعلان جنگ به نتانياهو پس از کسب موافقت تنها وزير دفاع و در موارد ضروري خبر داد.

روزنامه اسرائيلي « هاآرتص » اعلام کرد کنست اسرائيل دوشنبه شب به درخواست نتانياهو مبني بر اعطاي قدرت اعلان جنگ به وي پس از کسب موافقت فقط وزير دفاع اسرائيل راي مثبت داد.

اين روزنامه افزود کميسيون هاي دفاع، امور خارجه، تدوين قانون اساسي و قضايي پيش نويس اين قانون را رد کرده بودند ولي کنست در جلسه عمومي خود با آن موافقت کرد.

به گزارش اسکای نیوز، روزنامه عبری زبان معاریو نیز گزارش داد که موافقت با این پیش‌نویس قانون در بررسی دوم و سوم و با تأیید ۶۲ تن از اعضای کنست و مخالفت ۴۱ نماینده صورت گرفت.

در این پیش‌نویس قانون قید شده است که کابینه می‌تواند بدون رجوع به پارلمان، درمورد آغاز عملیاتی نظامی که به وقوع جنگی بیانجامد، تصمیم‌گیری کند.

اما در "شرایط فوق العاده" وزیر جنگ و نخست‌وزیر نیز می‌توانند به تنهایی چنین تصمیمی را اتخاذ کنند؛ بدون اینکه به کابینه رجوع کرده باشند.

52310

کد N1869982

وبگردی