آفتاب
رییس شوری اسلامی شهر تهران:

دولت مسئولیتهای قانونی شورا را در سالروز شورا واگذار کند

دولت مسئولیتهای قانونی شورا را در سالروز شورا واگذار کند

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تنها یک سوم وظایف شوراها به آنها تفویض شده است بر ضرورت تفویض کامل اختیارات قانونی به شوراها تاکید کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت ارتباطات شورای شهر تهران، عصر پنجشنبه اعضای شورای شهر تهران به میزبانی حجت الاسلام والمسلمین حسن خمینی برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در مرقد امام راحل (ره) حضور یافتند.

بر اساس این گزارش محسن هاشمی – رییس شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم و در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسن خمینی با یادآوری این مهم که اصل شوراها در قانون اساسی به همت حضرت آیت الله طالقانی آورده شده است گفت:  قانون شوراها در دولت سازندگی تنظیم و تصویب شد و در دولت اصلاحات به سراسر ایران پا نهاد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح شاخصه های شورا پنجم پرداخت و افزود: شاخصه پنجمین دوره شورا ها تعداد چندین برابری رای دهندگان بود که امیدواریم با پشتوانه بسیار بالای مردمی بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی،  وظایف زیادی بر عهده شوراها نهاده شده است که تنها در حدود یک سوم آنها به شوراها تفویض شده است.

محسن هاشمی با بیان اینکه اگر سایر وظایف نیز به شورا تفویض شود، شوراها می توانند به وظایف خود عمل کرده و با ایجاد مدیریت یکپارچه شهری ، ناهماهنگی ها به اتمام برسد تاکید کرد: امیدواریم در سالروز شوراها، دولت محترم مسئولیت های دیده شده در قانون را کم کم در اختیار شوراها قرار دهد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: در حوزه شهرداری، محمدعلی نجفی با عملکردی درست تیم جدیدی را مستقر و ریل گذاری ها را انجام داد اما متاسفانه با مشکلاتی از جمله بیماری شهردار روبرو شدیم و بالاجبار با استعفای وی موافقت کردیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با حضور شهردار جدید بتوانیم به اهداف شورا که همان خواسته های مردم است برسیم.

کد N1867276

وبگردی