آفتاب

هنر ایرانی – اسلامی در فرش ایرانی تجلی می‌یابد

هنر ایرانی – اسلامی در فرش ایرانی تجلی می‌یابد

به گزارش ایلنا، سید عباس صالحی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهر سردرود اظهار کرد: شهر سردرود با عناوین مختلفی شناخته شده و به شهر تابلو فرش ایران مشهور است.

وزیر ارشاد شهر سردرود را شهری دین‌دار، تاریخی و تمدنی و در عین حال گردشگری عنوان کرد و افزود: شهر سردرود با آن‌که هویت و شناسنامه ایران اسلامی را با تابلو فرش حفظ کرده و از سویی کالایی نداریم همانند تابلو فرش با هویت و تمدن ایرانی گره خورده باشد.

وی با تاکید بر اینکه هنر ایرانی – اسلامی در فرش ایرانی تجلی می‌یابد، ابراز داشت: فرش ایرانی که همراه با زیبایی‌ها، هنر و ظرافت‌ها و هم مزه هنر ایرانی – اسلامی دارد.

صالحی تصریح کرد: فرش ایرانی که توام با هنر بوده کنار آن نقشی در اقتصاد کشور دارد، بی‌نظیر و بی‌همتاست، فرش ایرانی با اینکه در حوزه اشتغال و صادرات غیرنفتی جزو مهم ترین‌ها از آن یاد می‌شود در واقع صادرات آن به منزل صادرات کالای فرهنگی و هنری است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایرانی – اسلامی با صادرات فرش منتقل می‌شود، گفت: بسیار خرسندم امروز بازدیدی که از شهر سرودرود داشتم و ۸۰۰ کارگاهی که در حال بافت تابلو فرش بوده‌اند و ده‌ها هزار نفر در این صنعت فعالیت دارند نشان می‌دهد که سرودرودی‌ها کاملاً با هنر فرش بافی اجین هستند.

وزیر ارشاد با ذکر اینکه شهر سردرود به‌خوبی توانسته هویت و نماد ایرانی را در قالب فرش حفظ کند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خطر سرقت محتوایی از تابلو فرش‌های شهر سردرود وجود دارد و طراحی شناسنامه تابلو فرش سردرود اقدامی خوب و اساسی بوده است.

کد N1865217

وبگردی