آفتاب

تاکید معاون پژوهشی وزیر علوم بر برنامه‌ریزی و حمایت از بخش پژوهش در سال جدید

تاکید معاون پژوهشی وزیر علوم بر برنامه‌ریزی و حمایت از بخش پژوهش در سال جدید

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در آیین معارفه مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری معاونت پژوهشی و تکریم مدیر کل پیشین این دفتر گفت: در سال جدید نظم سازمانی، برنامه‌ریزی و حمایت از بخش پژوهش را سرلوحه کارها قرار می دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود برومند در آیین معارفه دکتر عبدالساده نیسی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری معاونت پژوهشی و تکریم دکتر جلال بختیاری مدیر کل پیشین این دفتر اظهار کرد: در شرایط فعلی انتظارات جامعه از بخش پژوهش بسیار بالا است و لذا این معاونت ماموریت سنگینی بر عهده دارد که انجام آن جز با نظم سازمانی و برنامه‌ریزی در کارها و حمایت ویژه از پژوهشگران امکان‌پذیر نیست.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم به همکاری‌های علمی و بین‌المللی در عرصه پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: در همکاری‌های بین‌المللی انتظار مردم این است که کشور بتواند با دنیا همکاری و تعامل داشته باشد و در این خصوص وظیفه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم ساماندهی، برنامه‌ریزی در جهت این نوع همکاری و تعامل‌ها در عرصه گسترده بین‌المللی است.

وی در ادامه گفت: در بحث زیر ساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به یک داشبورد مدیریتی نیازمندیم و این داشبورد مدیریتی باید به گونه‌ای باشد که به سازمان‌های مشابه مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و موسسات پژوهشی متصل شود.

دکتر برومند گفت: در بحث بودجه سال ۹۸ باید از همین آغاز سال برنامه‌ریزی و سازماندهی داشته باشیم و از خیرین آموزش عالی در کارهای پژوهشی کمک بگیریم و آنها را علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در مقوله پژوهش کنیم.

در ادامه این نشست دکتر عبدالساده نیسی، مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری ضمن تشکر از زحمات دکتر بختیاری گفت: معتقدم پژوهش در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها مانند رگ‌های قلب در بدن انسان است و اگر پژوهش در کشور از کار بیفتد، مانند آن است که شاهرگ‌های قلب اقتصاد کشور از کار افتاده است و ما در این راه باید فرآیندها را بشناسیم و با برنامه‌ریزی منسجم و ایجاد ابزارهای حمایتی و ارتباط تنگاتنگ با مدیریت فناوری و دانشگاه‌ها به بحث پژوهش در کشور کمک کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در پایان این مراسم دکتر برومند با اهدای لوحی از تلاش‌ها و خدمات دکتر بختیاری قدردانی و حکم انتصاب دکتر نیسی را به وی اعطا کرد.

انتهای پیام

کد N1856194

وبگردی