آفتاب

علت سقوط هواپیمای ترکیه ای در ایران +عکس | مینا باشاران دختر ثروتمند ترکیه ای کیست؟

علت سقوط هواپیمای ترکیه ای در ایران +عکس | مینا باشاران دختر ثروتمند ترکیه ای کیست؟

علت سقوط هواپیمای ترکیه ای در ایران +عکس | خلبان هواپیمای ترکیه ای که روز گذشته در حوالی شهرکرد سقوط کرد، دقایقی پیش از سقوط، به علت نقص فنای هواپیما درخواست کاهش ارتفاع کرده بود. این هواپیما، جت شخصی مینا باشاران دختر ثروتمند ترکیه ای بود که به همراه چند تن از دوستانش به دبی و شارجه در امارات رفته بودند و در حال بازگشت، سقوط کردند...

علت سقوط هواپیمای ترکیه ای


بر اساس مکالمات خلبان پرواز با مرکز کنترل فضای کشور خلبان به علت بروز مشکل فنی درخواست کاهش ارتفاع نموده که در حین کاهش ارتفاع در حدود ۳۲ هزار پایی ضمن افت شدید سرعت از صحفه رادار محو گردید.

سازمان هواپیمایی کشوری با صدور اطلاعیه ای در خصوص سقوط هواپیمای جت شخصی ترکیه ای که در فضای ایران و در شهر کرد سقوط کرد توضیح داد: این پرواز در ساعت ۱۶:۵۹ به وقت محلی وارد فضای کشور جمهوری اسلامی ایران شده و در حدود ساعت ۱۸:۰۹ به وقت محلی دچار سانحه گردید.

در بخش دیگری از اطلاعیه آمده است : بر اساس مکالمات خلبان پرواز با مرکز کنترل فضای کشور خلبان به علت بروز مشکل فنی درخواست کاهش ارتفاع نموده که در حین کاهش ارتفاع در حدود ۳۲ هزار پایی ضمن افت شدید سرعت از صحفه رادار محو گردید.همکاری دو سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه در خصوص بررسی سانحه از دقایق اولیه آغاز و هماهنگی های لازم در خصوص جستجو و نجات توسط سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته است.

در بخش پایانی این اطلاعیه اعلام شده؛ مسئولیت بررسی سانحه با توجه به مقررات بین المللی با سازمان هواپیمایی کشوری ایران می باشد و کشورهای ترکیه بعنوان محل ثبت هواپیما و کانادا به عنوان طراح و سازنده هواپیما می توانند درخواست همکاری در روند بررسی سانحه را مطابق کنوانسیون شیکاگو و ضمائم آن ارائه نمایند.

مینا باشاران؛ سرنشین هواپیمای ترکیه ای

 

اجه مینا باشاران، تنها دختر خانواده بزرگ باشاران، برای خداحافظی مجردی، با هواپیمای شخصی خود بهمراه ٧ نفر از دوستان دخترش و یک خانم مهماندار و دو خانم خلبان، در سفر تفریحی به دبی و شارجه رفته بودند که در پرواز برگشت به استانبول، دچار سانحه شده اند.

هر ١١ سرنشین هواپیما دختران جوان و خانم بوده اند. روزنامه حریت ترکیه دراین باره نوشت: دو خلبان زن، یک خدمه پرواز و ۸ مسافر در حادثه سقوط هواپیما جان خود را از دست داده اند.

مینا باشاران دختر حسین باشاران مدیر هولدینگ معروف باشاران به همراه ۷ دوست خود در حال بازگشت از "گودبای پارتی" یکی از دوستانشان بودند که این اتفاق رخ داد. مینا باشاران 28 ساله تنها دختر حسین باشاران کارآفرین ترکیه ای بوده است. او از سال 2013 عضو هیات مدیره هولدینگ "باشاران" شده بود و انتظار می رفت در آینده ریاست هیات مدیره را پس از پدر در اختیار بگیرد.


جسد مینا باشاران و مسافران هواپیمای سقوط کرده پیدا شد


جسد ۱۰ تن از خدمه و مسافران هواپیمای ترکیه‌ای که دیروز در استان چهارمحال و بختیاری سقوط کرد به دامنه کوه منتقل شد. این هواپیمای خصوصی ۱۱ خدمه و مسافر داشته که جسد یکی از آن‌ها هنوز پیدا نشده.به گفته جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از میان ۱۰ جسد کشف شده، ۲ جسد قابل شناسایی نیست. جعبه سیاه این هواپیما نیز پیدا شده.

مینا باشاران دختر «حسین باشاران» سرمایه دار ترک و گروهی از دوستانش مسافر هواپیمای حادثه دیده در ایران بودند. مینا باشاران به مناسبت در پیش بودن ازدواجش، جشن «خداحفاظی مجردی» را در دبی ترتیب داده بود. او قرار بود در ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) عروسی کند. هواپیما از دبی در حال برگشت به ترکیه بود که حدوداً ساعت شش عصر یکشنبه ۲۰ اسفند دچار حادثه شد.

عکس: مینا باشاران


آخرین عکس مینا باشاران پیش از سوار شدن به هواپیما


مینا باشاران در هواپیما پیش از سقوط


کد N1842485

وبگردی