آفتاب

تشریح روند برگزاری جلسات استیضاح و چگونگی رای‌گیری در صحن

تشریح روند برگزاری جلسات استیضاح و چگونگی رای‌گیری در صحن

یک عضو هیات رییسه مجلس نحوه رای‌گیری برای انجام استیضاح وزرای کار، راه و کشاورزی در جلسات علنی سه‌شنبه و چهارشنبه مجلس را تشریح کرد.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسات استیضاح وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: باتوجه به این‌که قرار است جلسه استیضاح وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی در روز سه‌شنبه در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شود و جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی نیز روز چهارشنبه صبح انجام می‌شود، رای‌گیری برای هر یک از این جلسات استیضاح، به‌صورت جداگانه و در پایان روند استیضاح هر وزیر انجام می‌شود.

وی افزود: بر این اساس، ابتدا جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست علنی صبح روز سه‌شنبه برگزار می‌شود و پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان و دفاعیات وزیر، رای‌گیری انجام می‌شود. سپس در جلسه نوبت بعدازظهر روز سه‌شنبه همین روند برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی طی خواهد شد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: روند استیضاح وزیر جهاد کشاورزی نیز به همین ترتیب در روز چهارشنبه انجام می‌شود و پس از اظهارات موافقان و مخالفان و دفاعیات وزیر، رای‌گیری انجام می‌شود.

کد N1842316

وبگردی