آفتاب

ارتباطات در مترو مناسب نیست/ توسعه تلفن همراه و ارتباطات ثابت در دستور کار وزارت ارتباطات است

ارتباطات در مترو مناسب نیست/ توسعه تلفن همراه و ارتباطات ثابت در دستور کار وزارت ارتباطات است

معاون وزیر ارتباطات گفت: اپراتورها باید از منابع یکدیگر به صورت اشتراکی استفاده کنند و معنی ندارد تا در یک فضای چندمتری سه دکل ارتباطی ETS وجود داشته باشد چراکه این سه دکل می‌تواند در قالب یک دکل نصب و استفاده شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش و نمایشگاه شهر هوشمند گفت: پوشش ارتباطی در مترو مناسب نیست، این در حالی است که پوشش ارتباطی در مترو اقتصادی است چراکه جمعیت زیادی در مترو به طور روزانه جابه‌جا می‌شود و ضروری است تا ارتباطات مناسب در مترو وجود داشته باشد.

معاون وزیر ارتباطات درباره استفاده اشتراکی اپراتورها از منابع ارتباطی اظهار داشت: اپراتورها باید از منابع یکدیگر به صورت اشتراکی استفاده کنند و معنی ندارد تا در یک فضای چندمتری سه دکل ارتباطی ETS وجود داشته باشد چراکه این سه دکل می‌تواند در قالب یک دکل نصب و استفاده شود.

وی درباره شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات برای جمع‌آوری اطلاعات و مدیریت اطلاعات است. این حوزه از نگاه فناورانه نیاز به زیرساخت‌های اساسی دارد.

فلاح جوشقانی ادامه داد: بحث زیرساخت‌های ارتباطی برای برقراری ارتباط از جمله المان‌های اصلی هوشمندسازی شهر است و زیرساخت‌های سازمانی از جمله تعامل نهادها و سازمان‌های فعال از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه باید شهرداری با رگولاتوری ارتباطات کشور در ارتباط باشد، تاکید کرد: بحث رگولاتوری ارتباطات دیگر صرفا در چهارچوب‌ها مطرح نیست بلکه باید در رگولاتوری میان سازمان‌ها تعامل وجود داشته باشد.

وی افزود: شهرداری ظرفیت‌هایی را به صورت اختصاصی ایجاد کرده است اما باید برای فعالین این حوزه نیز ظرفیت‌هایی ایجاد شود. پوشش نسل ۳ و ۴  ارتباطی کشور به عنوان یکی از المان‌های زیرساختی در حوزه شهر هوشمند کامل شده است و در اختیار شرکت‌های فعال در این حوزه قرار گرفته.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: ایجاد دسترسی به ارتباطات پرسرعت و توسعه دسترسی‌ها از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

فلاح جوشقانی با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده توسط شرکت‌ها گفت: ظرفیت‌های ایجاد شده از سوی شرکت مخابرات ایران ظرفیت‌های مناسبی است اما تا به امروز از آنها به خوبی استفاده نشده است.

وی تاکید کرد: یکی از مسائل مهم این است که باید در زمینه ارائه خدمات رقابت وجود داشته باشد تا خدمات باکیفیت و با قیمت مناسب به مردم ارائه شود. در حال حاضر دسترسی پرسرعت و میزان دسترسی از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل است که در برنامه سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات توسعه تلفن همراه و توسعه زیرساخت‌های ثابت از اولویت‌ها به شمار می‌رود.

 

 

 

کد N1837562

وبگردی