آفتاب

ماجرای امام جمعه ایلام | از ولیمه تا ماشین امام جمعه ایلام | واکنش ها به انتقاد از «اشرافی گری»

ماجرای امام جمعه ایلام | از ولیمه تا ماشین امام جمعه ایلام | واکنش ها به انتقاد از «اشرافی گری»

ماجرای امام جمعه ایلام | چندی است انتقادات یک روحانی ایلامی الاصل خطاب به حجت الاسلام و المسلمین لطفی امام جمعه ایلام خبرساز شده است. این روحانی مدعی اشرافی گری امام جمعه ایلام است و از هر وسیله ای برای تخریب امام جمعه استفاده می کند. ماجرا اما این هفته به خطبه های نماز جمعه استان ایلام کشیده شد. جزئیات ماجرای امام جمعه ایلام را در ادامه بخوانید...

به گزارش آفتاب؛ سایت تابناک چندی پیش از ایلام گزارش داد: «ماههاست که طلبه ای جوان ایلامی الاصل اما قم نشین، تعدادی طلبه جوان  و خام  سرد وگرم روزگار نچشیده که هنوز فراز ونشیب های دنیای سیاست را درست نیاموخته اند را گرد خود جمع آورده و هر از گاهی با پمپاژ مطالبی وهن آلود و بی سر و ته در فضای مجازی و رسانه ای، امام جمعه ایلام را آماج الفاظ تندی نموده و فضای آرام استان را دستخوش تهییج و نا آرامی می نمایند. بدون شک  این گروه از طلاب و لیدر آنها در صورت صادق بودن در هدف و انگیزه خود ،حق دارند در راستای دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و پیشگیری از انحراف مسئولین کشور خصوصا منصوبین رهبری که بیشترین حساسیت ها هم متوجه آنان است، در مسیر قانون و پرتو اخلاق نقادی نموده وبا رعایت مراتب تعیین شده، امر موکد شرع، یعنی امر به معروف و نهی از منکر را درجامعه عینیت ببخشند. اما یقینا توهین وافترا، غیبت ،بهتان و هزیان گویی بعنوان کلید واژه های سخنان ومطالب انتشاریافته توسط این گروه، هیچگاه در ظرف  امربه معروف ونهی از منکر ویا در قاموس نقادی متهورانه والبته مشفقانه نمی گنجد.»

اهانت به زنان ایلامی


به گزارش آفتاب، این روحانی فردی به نام حجت الاسلام علی اشرف رضایی نیا روحانی ایلامی ساکن قم است که در سخنرانی ها و نوشته هایش امام جمعه ایلام را به اشرافی گری و... متهم کرده است. وی مدعی شده برخی زنان از فقر دست به ... فلان می زنند، و در این حال امام جمعه نباید سوار ماشین گران قیمت شود. این در حالی است که این خودروی نمایندگی ولی فقیه در استان ایلام است که امام جمعه ایلام از آن استفاده می کند، نه خودروی شخصی امام جمعه!

امام جمعه ایلام در پاسخ به این ادعای توهین آمیز به زنان ایلامی، در نماز جمعه این شهر گفت: «به ولله قسم چندین شب است بخاطر اهانت این روحانی به مردم استان که در بخشی از سخنان خود زنان ایلام را تن فروش خوانده است نخوابیده ام و قسم می خورم مردم و زنان استان بخاطر حفظ ناموس خود سالها با دشمن درگیر بوده اند و خون ریخته اند.» (نقل از تابناک)

رضایی نیا در جایی دیگر خطاب به امام جمعه ایلام می گوید: رفتار شما در جایگاه نماینده رهبری در استان عین منکر است باید خودتان را اصلاح کنید و جوابگو باشید .شما کی هستید که جواب نمیدهید!

واکنش ها به انتقادات از امام جمعه ایلام


حجت الاسام و المسلمین لطفی امام جمعه ایلام در واکنش به انتقادات این روحانی، در خطبه های نماز جمعه ایلام سخنرانی های اخیر توسط حجت الاسلام علی اشرف رضایی نیا را در مورد خود که از واژه های تبهکار، فرعون زمان، جلاد و... استفاده نموده است را توهین به جایگاه نماز جمعه دانست و سرچشمه این توهین ها را انحرافات اعتقادی در نزد طلاب جوان دانست و هدف این اهانت ها را اختلاف افکنی بین طوایف و ایلات استان دانست.

امام جمعه ایلام بخشی از سخنان حجت الاسلام رضایی نیا را اهانت عمومی دانست و گفت:به ولله قسم چندین شب است بخاطر اهانت این روحانی به مردم استان که در بخشی از سخنان خود زنان ایلام را تن فروش خوانده است نخوابیده ام و قسم می خورم مردم و زنان استان بخاطر حفظ ناموس خود سالها با دشمن درگیر بوده اند و خون ریخته اند.

امام جمعه ایلام جایگاه و تریبون نماز جمعه را جایگاه خطیری خواند و خطاب به عوامل ایجادکننده حواشی اخیر گفت: توصیه می کنم به این جایگاه که مین گذاری است نزدیک نشوید و چنانچه نزدیک شوید با مین به هلاکت خواهید رسید و بهتر است دست از این بچه بازی ها بردارید.

حمایت ائمه جمعه استان ایلام از نماینده ولی فقیه


امام جمعه دهلران امام جمعه دهلران با ابراز تاسف از توهین و طرح برخی شایعه های دروغ علیه نهاد نماز جمعه در فضای اینترنتی و رسانه ای تصریح کرد: طرح شایعه های فاقد مبنا حد شرعی دارد.

حجت الاسلام سید محسن موسوی در خطبه های نماز جمعه دهلران افزود: یک طلبه نباید به جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان که جایگاه ،شان و شئوناتی دارد در رسانه ها صحبت کند و هر حرفی و شایعه ای دارای حد شرعی است و اگر کسی بیان کند و نتواند ثابت کند حد شرعی بر آن جاری می شود.

ضرورت برخورد با هتاکان به جایگاه امام جمعه ایلام

خطیب جمعه سرابله گفت: مردم ایلام مردمی متدین ومتعصب هستند که نام ونشان آنان در استقامت و اتحاد زبانزد است که لایق هیچ افترا و تهمتی نیستند.

حجت الاسلام امرایی خطیب جمعه سرابله اعلام کرد: نماینده ولی فقیه در استان یک روحانی متدین و مردمی است که اخیرا تهمت هایی به ایشان در فضای مجازی زده اند که همگی نشانه نفاق اندازی و خدشه به حیثیت این استان توسط گروهی گمراه است.

وی گفت: مراجع قضایی باید با عاملان این افتراها برخورد قاطع وقانونی انجام دهند.

عکس: ماشین امام جمعه ایلام



تصاویر ولیمه نوه امام جمعه ایلام



کد N1833165

وبگردی