آفتاب

الوفاق خواستار حل ریشه‌ای بحران در کشور شد

الوفاق خواستار حل ریشه‌ای بحران در کشور شد

معاون دبیرکل الوفاق بحرین به مناسبت هفتمین سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه، تأکید کرد که این جریان برای مشارکت جهت فائق آمدن به اختلافات و ارائه یک طرح ملی و جامع برای حل ریشه‌ای بحران در کشور آماده است.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جریان ملی- اسلامی الوفاق در بحرین، در سخنانی به مناسبت هفتمین سالگرد انقلاب مردم جزیره مروارید، اعلام کرد که الوفاق آماده است در حل و فصل بحران در کشور و ارائه گزینه ملی، فراگیر و مقبول که به راه حلی ریشه‌ای و دائم در کشور منجر شود، مشارکت کند.

الدیهی گفت، در سال ۲۰۱۱ یک بحران سیاسی وجود داشت، اما امروز مشکلات متعدد به‌خصوص در زمینه‌های قانون اساسی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، حقوقی و انسانی داریم. «چرا حاکمیت راه‌حل فراگیر را رد می‌کند؟ چرا حاکمیت از گفت‌وگو با مردم خود خودداری می‌کند؟ چرا حاکمیت به فریادها و درخواست‌های مردم برای نیازهای معیشتی، سیاسی، اقتصادی، خدماتی و نیز آزادی‌ها بی‌توجهی می‌کند؟»

معاون دبیرکل الوفاق خاطرنشان کرد، از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ تاکنون بیش از ۴۸ هزار تظاهرات و تجمعات اعتراضی در بحرین برگزار شده و این تنها آماری‌ است که جریان الوفاق ثبت کرده یعنی آمار واقعی احتمالا بیشتر است و افزون بر آن، شمار زیادی از شهروندان بازداشت شده‌اند و حمله به خانه‌ها و شکنجه زندانیان افزایش یافته و «این فهرست بسیار بلند است.»

وی افزود، ما در کشور انواع مختلف نقض حقوق را می‌بینیم که در هیچ کشور دیگری دیده نمی‌شود و احتمالا ما از لحاظ حجم و انواع موارد نقض حقوق بشر در گینس رکود شکستیم.

حسین الدیهی با بیان این‌که تمامی شهروندان بحرینی هدف سرکوب از سوی حاکمیت هستند، گفت: «نظام بحرین هیچ استثنائی قائل نیست، شیعه، سنی، اسلام‌گرا و لیبرال همه هدف قرار گرفته‌اند.»

 

کد N1825206

وبگردی