آفتاب

برداشت مرکبات در مازندران به اتمام رسیده است/ شرایط جوی باعث توقف انتقال مرکبات به استان‌های دیگر شد/ باغداران درز انبارها را با نایلون بپوشانند

برداشت مرکبات در مازندران به اتمام رسیده است/ شرایط جوی باعث توقف انتقال مرکبات به استان‌های دیگر شد/ باغداران درز انبارها را با نایلون بپوشانند

رئیس اتحادیه باغداران مازندران گفت: به خاطر شرایط جوی و بارش برف در استان‌های دیگر انتقال مرکبات را تا چهارشنبه متوقف کرده‌ایم و پس از رفع مشکلات جاده‌ای دوباره بارگیری می‌کنیم.

محمد رضا شعبانی رئیس اتحادیه باغداران مازندران در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص بارش برف در مازندران و احتمال یخ زدگی محصولات این استان اظهار کرد: برف در این استان بیشتر در کوهپایه‌ها و ارتفاعات باریده که در آن ارتفاع درخت میوه وجود ندارد. 

وی افزود: مرکبات استان مازندران تقریبا جمع آوری شده و در انبارها، سردخانه‌ها و انبارهای فنی نگهداری می‌شود، لذا برف در ارتفاعات مشکلی برای محصولات ما به وجود نیاورده و خسارت زا نبوده است.

شعبانی در رابطه با امکان برودت دما در استان خاطرنشان کرد: با تمام این تفاسیر اما ما هشدارهای لازم را به باغداران داده‌ایم و از آنهایی که مرکبات را در انبارهایشان ذخیره کرده‌اند خواسته‌ایم درب انبارها را به هیچ وجه باز نکنند، درزها و شکاف‌ها را با نایلون بپوشانند و در انبارهای سنتی از مشعل‌ها و گرمکن های گازی و برقی برای افزایش دمای انبار استفاده کنند.

وی بااشاره به انتقال پرتقال تامسون به استان‌های دیگر تصریح کرد: در این دو روز پیش رو به خاطر شرایط جوی و جاده‌ای انتقال به استان ها را متوقف کرده ایم و از روز چهارشنبه مجددا بارگیری از سر گرفته خواهد شد. 

رئیس اتحادیه باغداران مازندران گفت: دمای هوا در مازندران سه درجه بالای صفر است و بارش باران در استان ادامه خواهد داشت که این باران به نفع باغداران مازندران است لذا مردم نگران سرمازدگی و برف در مازندران نباشند. امیدواریم استان‌هایی که از نعمت برف برخوردار شدند خسارتی از جانب برف به کشاورزیشان وارد نشود.

کد N1820820

وبگردی