آفتاب

نباید بگذاریم مظلومیت مردم فلسطین مضاعف شود/ فضای اقتصادی کشورهای اسلامی از هم دور است

نباید بگذاریم مظلومیت مردم فلسطین مضاعف شود/ فضای اقتصادی کشورهای اسلامی از هم دور است

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی صدای مسلمانان منطقه و امت اسلامی است، گفت: نباید بگذاریم مظلومیت مردم فلسطین مضاعف شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی لاریجانی در کنفرانس بین المجالس کشورهای اسلامی عنوان کرد: یکی از مسائل مهمی که دغدغه کشورهای اسلامی است، موضوع قدس است. گرچه فلسطین یک موضوع دائمی در اجلاس های دائمی است اما باید پذیرفت در سال‌های اخیر به خاطر توطئه‌هایی که وجود داشت و کشورهای اسلامی را درگیر کرده بود، غالبا کشورهای اسلامی در سال‌های اخیر به مشکل برخوردند و فرصتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد شد که به ذهن خودشان گامی رو به جلو بردارند و قدس شریف را از مرکزیت فلسطین دربیاوردند.

وی افزود: البته مسلمانان نسبت به این مساله از خود هوشیاری نشان دادند. باید بدانیم این مساله مهمی است و نباید بگذاریم مظلومیت مردم فلسطین مضاعف شود. برای همین این موضوع در دستور کار این اجلاس هم خواهد بود.

رئیس‌مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی صدای مسلمانان منطقه و امت اسلامی است و انتظار می‌رود مسائلی که به نفع همه کشورهای اسلامی است مورد توجه واقع شود. از زمان تاسیس بین المجالس ارکان فکری که ما را جمع کرد این بود که ظرفیت‌های وحدت آفرین را افزایش دهیم.

وی گفت: امروز نیروهای متخصص، امکانات کشاورزی و معدنی به وفور در کشورهای اسلامی وجود دارد باید ساز و کارهایی را طراحی کنیم که مسائل دولت‌ها به همکاری اقتصادی گره بخورد، واقعیت این است که فضای اقتصادی کشورهای اسلامی از هم دور است و این ظرفیت‌ها در کنار هم قرار نمی‌گیرد.

ادامه دارد

کد N1815061

وبگردی