آفتاب

جان‌باختن یک نفر بر اثر واکسن شایعه است/افزایش آنفلوآنزای فصلی نسبت به سال گذشته

جان‌باختن یک نفر بر اثر واکسن شایعه است/افزایش آنفلوآنزای فصلی نسبت به سال گذشته

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از گروه های پرخطر خواست واکسیناسیون آنفلوآنزای فصلی را جدی بگیرند و همچون سال های قبل واکسن بزنند.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مطالعات وزارت بهداشت نشان می دهد موارد شدید این بیماری نسبت به سال گذشته بیشتر بوده و باید به مساله واکسیناسیون توجه بیشتر کرد.

وی افزود: آنفلوآنزای فصلی در برخی استان ها به نسبت جمعیت شان گسترش بیشتری داشته و لازم است مردم به نکات بهداشتی بیشتر توجه کنند.

گویا این استان ها را به ترتیب چهارمحال و بختیاری، قزوین، اصفهان، خراسان جنوبی، ایلام، یزد، زنجان، کرمان، کردستان، همدان و آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نگرانی در زمینه این بیماری وجود ندارد و در کل آنچه مشاهده می‌شود با سال گذشته از لحاظ گستردگی بیماری تفاوتی ندارد.

وی با اشاره به شایعه فوت یک فرد بر اثر استفاده از واکسن، ضمن رد این شایعه گفت: همه شایعات در این زمینه تکذیب می‌شود. روایت چنین شایعاتی جان مردم را در معرض تهدید قرار می دهد و لازم است از انجام چنین کارهایی اکیداٌ خودداری شود.

 گویا گفت: وزارت بهداشت مسئول امنیت سلامت مردم کشور بوده و از تمامی توان نیروی انسانی و علمی خود بهره گیری می کند تا آخرین و بروزترین اطلاعات و راهنمایی ها را برای پیشگیری و مراقبت از بیماری دراختیار مردم قرار دهد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت برگزاری گردهمایی بزرگ متخصصان و پزشکان درگیر در امر کنترل بیماری آنفلوآنزا در وزارت بهداشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: این گردهمایی در 16 و 17 دیماه برگزار شد.

وی افزود: در این گردهمایی سالیانه 220 نفر از متخصصان، مدیران بیماری ها، کارشناسان کنترل آنفلوآنزای همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور حضور داشتند. در این گردهمایی آخرین دستاوردهای پیشگیری، درمان و کنترل عوارض بیماری آنفلوآنزا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مدرسین این برنامه آموزشی دو روزه از برجسته ترین اساتید دانشگاه های علوم پزشکی کشور بودند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پایان گفت: نظر به این که هم اکنون در فصل آنفلوآنزای فصلی قرار داریم و موارد بیماری رو به افزایش است این گردهمایی جهت بررسی آخرین دستاوردهای درمانی و تشخیصی برگزار شد.

کد N1812648

وبگردی