آفتاب

واکنش رئیس سیا به انتشار کتاب آتش و خشم

واکنش رئیس سیا به انتشار کتاب آتش و خشم

ایسنا نوشت: رئیس سیا ضمن رد ادعای مطرح شده علیه ترامپ مبنی بر اینکه مطالعه نمی‌کند، تاکید کرد ادعاهای مطرح شده در کتابی جنجالی مایکل وولف درخصوص کاخ سفید "پوچ و بی‌پایه و اساس" هستند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، مایک پامپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" در مصاحبه با برنامه فاکس نیوز ساندی گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تمامی اوراق و گزارشاتی را که ما برای او فراهم می‌کنیم، مطالعه می‌کند. او با دقت به تمامی گزارشات روزانه گوش می‌دهد.

وی افزود: ترامپ یکی از مشتریان مشتاق گزارشاتی است که تیم ما در سازمان سیا فراهم می‌کند و ما نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم تا هر روز یادداشت‌ها و گزارشاتی را به او ارائه دهیم.

این اظهارات پامپئو در پاسخ به مطالب ذکر شده از گری کوهن، مشاور اقتصادی ارشد ترامپ در کتاب افشاگرانه جنجالی مایکل وولف تحت عنوان "آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ" مطرح شد که در آنها گفته بود ترامپ هیچ چیزی از جمله یادداشت‌های یک صفحه‌ای و گزارشات روزانه کوتاه و مختصر را مطالعه نمی‌کند.

مایکل وولف که تاکید کرده برای نوشتن کتابش به مدت یکسال به کاخ سفید دسترسی داشته در نقل قولی از گری کوهن در کتابش می‌نویسد ترامپ وسط جلسات مهم با رهبران جهان از خواب بیدار می‌شود؛ چراکه خسته شده و حوصله‌اش سر رفته است.

اظهارات پامپئو به دنبال انتشار این کتاب جنجالی مطرح شد؛ کتابی که انتشار آن واشنگتن را به لرزه درآورده است.

مایکل وولف گفت: به نظر من دو موضوع اساسی در اینجا وجود دارد یکی از آنها این است که دونالد ترامپ هیچ چیزی -باز هم تاکید می‌کنم- هیچ چیزی مطالعه نمی‌کند. وقتی شما برای رئیس‌جمهور آمریکا کار کنید یک مشکل عجیب برای شما این است که چگونه می‌خواهید به او اطلاعاتی دهید؟ مشکل دوم نیز این است که ترامپ نه تنها مطالعه نمی‌کند بلکه به حرف‌های شما نیز گوش نمی‌دهد. به همین خاطر این که شما نمی‌توانید هیچ چیزی به ترامپ بگویید از همان روز اول به بحران ریاست جمهوری تبدیل شد.

کاخ سفید و ترامپ ضمن رد کردن ادعاهای مطرح شده در این کتاب تاکید کردند که آنها "غیرواقعی و نادرست" هستند.

پامپئو مسائل مطرح شده در این کتاب را به عنوان موضوعاتی"مزخرف و چرند" رد کرد و آن را لحظه‌ای گذرا در تاریخ دانست که قصد دارد توجهات به فعالیت موثر دولت ترامپ را منحرف کند.

52311

کد N1812502

وبگردی