آفتاب

اردوغان: جهان نباید خود را به دلارهای آمریکا بفروشد

اردوغان: جهان نباید خود را به دلارهای آمریکا بفروشد

ایرنا نوشت: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با انتقاد از موضع رییس جمهوری آمریکا در خصوص قدس گفت: 'آقای ترامپ شما نمی توانید با دلار، اراده دموکراسی را بخرید.'

رای گیری درباره قطعنامه قدس قرار است امروز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شود اما نیکی هیلی نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل روز گذشته با بیان موضع تهدیدآمیز دولت آمریکا در این خصوص اعلام کرد که آمریکا کمک های مالی خود را به کشورهایی که در مجمع عمومی سازمان ملل علیه آمریکا رای دهند، قطع خواهد کرد.
اردوغان امروز پنجشنبه در رابطه با این موضع تهدیدآمیز آمریکا افزود: آمریکا را 'مهد دموکراسی' می خوانند در حالی که این مهد دموکراسی می خواهد با دلار و تهدید، اراده های فروشی را بخرد.

وی با مشخص اعلام کردن تصمیم دولت ترکیه در حمایت از قدس و فلسطین بیان کرد: به تمام کشورهای جهان می گویم که مبادا مبارزه دموکراسی خود را به این دلارها بفروشید.

وی اظهار کرد: اگر قرار است مبارزه برای دموکراسی صورت بگیرد، نباید با خرید اراده ها با دلار و مانع تراشی انجام شود و اجازه دهید هر کس با اراده آزاد خود عمل کند.
وی ادامه داد: امیدوارم که آمریکا امروز نتیجه ای را که منتظر آن است، نگیرد و جهان درس خوبی به آمریکا بدهد.
رییس جمهوری ترکیه همچنین در خصوص اظهارات عبدالله بن‌ زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در رسانه های اجتماعی که فخرالدین پاشا پادشاه عثمانی را به غارت آثار تمدن اسلامی از شهر مدینه و انتقال آنها به استانبول متهم کرده بود، واکنش نشان داد.
وی گفت: محافظت از امانات مقدس در کاخ توپکاپی استانبول همراه با تلاوت 24 ساعته قرآن کریم که متناسب با معنا و فضای آنجاست، ادامه دارد، اما اگر از کسی که چنین بی احترامی و تحقیری مرتکب شده، بپرسید که این امانات چیست، مطمئن باشید که نمی داند و اینها این گونه جاهل هستند.

49311

کد N1806044

وبگردی