آفتاب

«زلزله دیشب» تهران و کرج: اخبار و جزئیات | آخرین پس لرزه های تهران

«زلزله دیشب» تهران و کرج: اخبار و جزئیات | آخرین پس لرزه های تهران

«زلزله دیشب» تهران، کرج و قم را تعطیل کرد | در پی وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری دیشب، و چند پس لرزه در بامداد امروز، ادارات دولتی و مدارس و دانشگاه های تهران، قم و کرج تعطیل شدند. تا این لحظه آخرین پس لرزه زلزله در ملارد با شدت ۲.۶ ریشتر در ساعت ۴:۳۹:۱۹ ثانیه اتفاق افتاد. وحیدیه تهران نیز شاهد چند پس لرزه بود. تا کنون هشت پس لرزه ملارد و وحیدیه را لرزانده است.

بیشتر بخوانید: زلزله دیشب تهران .
بیشتر بخوانید: احتمال زلزله در تهران .
بیشتر بخوانید: هشدار درباره زلزله تهران .
بیشتر بخوانید: زلزله بعدی امکان دارد؟ .
به گزارش آفتاب، تا این لحظه آخرین پس لرزه زلزله در ملارد با شدت ۲.۶ ریشتر در ساعت ۴:۳۹:۱۹ ثانیه اتفاق افتاد. وحیدیه تهران و ماهدشت و صفادشت البرز نیز شاهد چند پس لرزه بودند.  تا کنون ده پس لرزه تهران و البرز را لرزانده است.
آخرین پس لرزه های تهران
از ساعت 23 دیشب تاکنون 10 زمین لرزه تهران و شهرهای اطراف را لرزانده که به شرح زیر است.
➖ملارد_تهران:  ‌    5.2ریشتر
➖ملارد_تهران:      1.7ریشتر
➖صفادشت_تهران:2.1ریشتر
➖ماهدشت_البرز:   1.9ریشتر
➖وحیدیه_تهران:   1.5ریشتر
➖ملارد_تهران:       2.1ریشتر
➖ملارد_تهران:       1.6ریشتر
➖ملارد_تهران:       1.8ریشتر
➖وحیدیه_تهران:   1.6ریشتر
➖وحیدیه_تهران:   1.3ریشتر
تاکنون۱۰ زلزله در تهران رخ داده و هنوز معلوم نیست
زلزله ۵.۲ ریشتری پیش لرزه است یا زلزله اصلی.
همه زلزله های تهران جز زلزله ۵.۲ ریشتری زیر ۲.۱ ریشتر و خفیف بوده است.
در پی زلزله، تهران تعطیل شد
مدیریت بحران استان تهران گفت: با هماهنگی استانداری و وزارت کشور تمام دستگاه‌های اجرایی و آموزشی تهران، برای پنجشنبه تعطیل اعلام شد.
احمد صادقی ادامه داد: تأکید بر این است که مردم جای امن و با هوشیاری کامل باشند و از تردد بی‌مورد در معابر خودداری کنند.
مدیریت استان تهران خاطر نشان کرد: همچنین مردم یک کیف شامل اقلام خوراکی، آشامیدنی و‌ رادیو‌ به همراه داشته باشند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی از آمادگی این سازمان برای اسکان و ساماندهی مردم در اماکن و فضاهای در اختیار این سازمان در صورت نیاز خبر داد.
اسماعیل نجار نیز در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره جلسه امشب ستاد بحران اظهار کرد: به محض وقوع زلزله به تمام مراکز اجرایی و خدماتی دستورات لازم داده شد تا آمادگی لازم را برای خدمت‌رسانی داشته باشند.
وی ادامه داد: خوشبحانه مشکل چندانی گزارش نشده؛ منهای تعدادی مصدوم که در اثر فرار از محل حادثه اتفاق افتاده است.
نجار درباره تصمیماتی که در جلسه ستاد بحران اتخاذ شد،‌ گفت: به دلیل نگرانی‌های که برای مردم ایجاد شده بود و به‌دلیل آلودگی هوا و زحمتی که امشب بر مردم تهران تحمیل شد، مقرر شد مراکز آموزشی و برای احتیاط مراکز اداری تعطیل شوند. همچنین تمام مراکز اجرایی و خدماتی آمادگی کامل را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در نهایت با مرکز ژئوفیزیک و مرکز زلزله‌نگاری مذاکراتی انجام شد که مردم هوشیاری لازم را داشته باشند و جاهای امن مستقر شوند و چنانچه بیرون از منازل هم حضور دارند شریان‌های حیاتی شهر را مسدود نکنند که مشکلی برای تردد پیش نیاید.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره تعطیلی‌های اعلام شده در تهران نیز متذکر شد: مراکز خدماتی فردا تعطیل نیستند و باید انجام وظیفه کنند و یک لحظه هم نمی‌شود این مراکز را تعطیل کرد. مراکز درمانی، ادارات برق و آب و دیگر مراکز فردا هم به انجام وظیفه خود ادامه می‌دهند .
وی درباره آخرین وضعیت جاده‌ها نیز گفت: البته بنده خیلی از این موضوع اطلاع ندارم ولی بعد از وقوع چنین حادثه‌هایی طبیعی است که در جاده‌ها تردد سنگین باشد و طبق گزارش‌ها برای گرفتن سوخت ازدحام خودرو داشتیم و در جاده‌ها هم ممکن است چنین اتفاق‌هایی را شاهد باشیم که امیدارم مشکلی در جاده‌ها پیش نیاید.
جاهایی که می شود بعد از زلزله تهران در آن سکونت کرد!
آستان امام خمینی(س) پس از زلزله تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد درب‌های حرم بیست و چهار ساعته باز است و همانطور که در همه سنوات گذشته مأوا و مأمن مردم خوبمان بوده است، از امکانات گرمایشی لازم برخوردار است.  
به‌دنبال وقوع زلزله ٥.٢ ریشتری شب گذشته در استان‌های تهران و البرز، علی اصغر مونسان گفت: با توجه به احتمال وقوع زلزله استفاده از همه فضاها و اماکن تحت پوشش این سازمان برای اسکان و استراحت مردم در صورت بروز شرایط بحرانی امکان‌پذیر خواهد بود.
سوله های بحران أماده اند
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: به دنبال وقوع زلزله در مرز دو استان البرز و تهران بسیاری از مردم به فضای باز آمده‌اند و در همین راستا خدمات شهری نیز امکانات خود را مستقر کرده است.
وی افزود: تمام سرویس‌های بهداشتی عمومی در سطح شهر فعال هستند. تانکرهای آب نیز بارگیر شده و در نقاط مختلف شهر مستقر خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران بیان داشت: ماشین‌های عمرانی خدمات‌شهری با راننده‌ در آماده‌باش کامل هستند.
وی افزود: همچنین تعدادی از پارک‌های ما نیز آماده شده و در فضای پارک‌ها امکان استقرار فراهم است و ما سعی کردیم امکانات اولیه را در فضای عمومی فراهم کنیم.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تمامی نیروهای خدمات شهری در آماده‌باش هستند. از مردم نیز می‌خواهیم با رعایت نظم در فضای عمومی حاضر شوند.
وی افزود: ١١٠ سوله بحران شهر تهران در آماده‌باش کامل بوده و درهای آن باز است و علاوه بر این  256 مجموعه ورزشی هم بازگشایی شده و در اختیار شهروندان قرارگرفته است.
جزییات تلفات زلزله دیشب در ملارد
«بهمن خطیبی» فرماندار ملارد با بیان اینکه در نتیجه وقوع زلزله ملارد در چهارشنبه شب هیچ مصدومی نداشتیم، افزود: اما ترس از وقوع زلزله و فرار سببب مرگ یک زن باردار و مصدومیت 20 نفر از شهروندان این منطقه شد.
به گزارش ایرنا، خطیبی تاکید کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله ستاد مدیریت بحران شهرستان ملارد تشکیل شد و نیروهای امدادی در آماده باش کامل قرار گرفتند.فرماندار ملارد با بیان این که نیروهای امدادی این شهرستان در محدوده شهری و روستایی اکیپ های بازرسی میدانی تشکیل دادند، افزود: در بررسی ها مشخص شد، خساراتی جزئی به دو واحد مسکونی خالی از سکنه روستای اختر آباد وارد شده است.وی گفت: از مجموع 20 مصدوم زلزله شهرستان ملارد 12 تن به صورت سرپایی درمان و هشت تن نیز به بیمارستانهای تامین اجتماعی شهریار و بیمارستان های کرج منتقل شدند.فرماندار ملارد تصریح کرد: در ساعت های اولیه وقوع زلزله ترافیک سنگینی در مبادی ورودی و خروجی شهرستان ملارد مشاهده شد که پس از گذشت دو ساعت ترافیک در این جاده ها آرام و روان است.وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: تمامی مدارس، سوله های دولتی و تفرجگاههای شهرستان ملارد برای اسکان شهروندان مهیا شده است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.خطیبی خاطرنشان کرد: خسارات احتمالی وقوع این زلزله بلافاصله ارزیابی خواهد شد.زمین لرزه 5.2 درجه ریشتری که ساعت 23:27 دقیقه پایتخت را لرزاند، کانون آن شهر ملارد در سه کیلومتری تهران و هفت کیلومتری مشکین دشت استان البرز بوده استA
کد N1805812

وبگردی