آفتاب

می‌توان از ظرفیت تعاونی‌ها برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری استفاده کرد

می‌توان از ظرفیت تعاونی‌ها برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری استفاده کرد

رئیس فراکسیون اشتغال گفت: اگر برای سرمایه‌گذاری از خارج حمایتی نمی‌شویم در عوض می‌توانیم در داخل کشور از ظرفیت تعاونی‌ها برای کاهش فقر، بیکاری و از بین بردن فساد اقتصادی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا کاتب، رئیس فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی در همایش تعاون راه سوم اقتصاد گفت: در کشور با دو چالش جدی روبرو هستیم، یکی تبعات رکود اقتصادی که در جهان هر چند سال یک بار اتفاق می‌افتد و دومی فساد اقتصادی است که باید بگوییم کشور را فلج کرده است

وی بابیان اینکه در خصوص چالش نخست با توجه به وضعیت جهان پیش بینی می‌شود که کشور آمریکا برای سال 2018 رکود اقتصادی جدیدی را تجربه خواهد کرد، ادامه داد: در مورد چالش فساد اقتصادی نیز معتقدم که باید  مردم را هرچه بیشتر در اقتصاد شریک کنیم تا از شیوع فساد جلوگیری شود.

نماینده گرمسار در ادامه با اشاره به افزایش نرخ بیکاری ادامه داد: با توجه به اجرای برنامه‌های توسعه در کشور نرخ بیکاری باید هشت درصد کاهش پیدا می‌کرد که ما در شش ماه اول به جای کاهش با افزایش بیکاری روبرو بودیم، ما همه این موارد را روی کاغذ می‌نویسیم و در مورد آن حرف می‌زنیم اما نمی‌دانیم که در عمل چه کاری باید انجام دهیم.

رئیس فراکسیون اشتغال خاطرنشان کرد: اگر برای سرمایه‌گذاری از خارج حمایتی  نمی‌شویم در عوض می‌توانیم در داخل کشور از ظرفیت تعاونی‌ها برای کاهش فقر، بیکاری و از بین بردن فساد اقتصادی استفاده کنیم و در این مسیر باید از ظرفیت بانوان هم استفاده شود.

وی ادامه داد: بانوان در بسیاری از امور موفق بودند، در مجلس قانونی تصویب کردیم تا با اعطای وام شش درصدی که ارزش آن حداکثر دو میلیارد تومان می‌شود از ایجاد اشتغال حمایت کنیم.

او افزود: بزرگترین چالش ما این است که نقدینگی را در مسیر تولید اشتباه خرج می‌کنیم. به عنوان مثال اگر از ابتدا در مورد تعاونی‌هایی مانند فرشتگان و ثامن برنامه ریزی مشخص و دقیقی داشتیم با مشکلات امروزی مواجه نبودیم و این‌همه مجلس و دولت درگیر رسیدگی به مشکلات به وجود آمده نبودند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: اگر ما همه کارهای خود را به خوبی انجام دهیم با فساد روبرو نخواهیم شد و می‌توانیم همه مشکلات را با همکاری یکدیگر حل کنیم.

کد N1799242

وبگردی