آفتاب

تخلف مرتضوی فراموش نخواهد شد/ جبران خسارت تامین اجتماعی کم‌ترین انتظار بود

تخلف مرتضوی فراموش نخواهد شد/ جبران خسارت تامین اجتماعی کم‌ترین انتظار بود

دبیراجرایی خانه کارگر قزوین می‌گوید: تبر ئه مدیر عامل متخلف صندوق تامین اجتماعی یک تخلف قضایی است و دستگاه قضایی باید باید جوابگوی خسارتی باشد که جامعه ۴۰ میلیون نفری بیمه شدگان تامین اجتماعی از این تخلف‌ها متحمل شده‌اند.

به گزارش ایلنا، عید علی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) با بیان اینکه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی یکی از بی‌اخلاق‌ترین دوران مدیریتی را در دوران فعالیت سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل  متخلف این سازمان تجربه کردند، افزود: تبرئه سعید مرتضوی در پرونده تخلفات تامین اجتماعی تعجب برانگیز است و انتظار می‌رود که در مرحله فرجام خواهی به جبران تبعات زیان‌‌باری که در این دوران متوجه بیمه‌شدگان این سازمان شده بود توجه شود.

کریمی گفت: قطع یقین عملکرد دستگاه قضایی در رسیدگی به این پرونده اتهامی سنگ معیاری برای ارزیابی دادرسی عادلانه خواهد بود و افکار عمومی تا سالهای، سال این مسئله را فراموش نخواهد کرد.

این فعال صنفی کارگری گفت: منابع تامین اجتماعی اگرچه بودجه عمومی، ثروت ملی و یا بیت‌المال تلقی نمی‌شود اما به سبب ماهیت بین‌النسلی بودن فعالیت‌های این سازمان جنبه حق‌الناس دارد و باید تکلیف خسارت‌هایی که در این دوران به خانواده بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی وارد آمد، روشن شود.

کریمی با بیان اینکه اموال خارج شده از صندوق تامین اجتماعی باید  دوباره بر گردانده شود در خاتمه گفت: صدور حکم رد مال و جبران خسارت حداقل مجازاتی که می‌تواند برای متخلفان این پرونده تعیین شود.

به گفته وی، حکم صادره مبنی بر تبرئه مدیرعامل متخلف سازمان تامین اجتماعی نه محتویات پرونده اتهامی و نه با مبانی اعتقادی یک جامعه اسلامی همخوانی ندارد.

کد N1796897

وبگردی