آفتاب

تبیین الزامات و چگونگی اجرای سامانه دادور

تبیین الزامات و چگونگی اجرای سامانه دادور

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد در جلسه ای که با حضور مدیران و معاونین جذب و سرمایه گذاری و هماهنگی امور اقتصادی استانداری ها و نیز مدیران و معاونین امور اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استانها برگزار شد، الزامات و چگونگی اجرای سامانه دادور را تبیین کرد.

به گزارش ایلنا، حسین میرشجاعیان با اشاره به الزامات قانونی اجرای قانون بهبود محیط کسب و کار و تسهیل فرآیند صدور مجوزها گفت: سال گذشته رتبه ایران در بهبود فضای کسب و کار 2 پله و امسال 4 پله سقوط کرد که نیازمند تلاش بیشتری در جهت ارتقای این شاخص هستیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرکز ملی پایش مجوزهای کسب و کار، از آماده سازی و راه اندازی سامانه های سام، دادور و یاور در جهت تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد.

معاون امور اقتصادی با بیان مبانی قانونی و مقرراتی مواد 1، 6 و 7 قانون اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی گفت: سامانه دادور با هدف اعلام شکایات و پیگیری کسانیکه موفق به دریافت مجوز نمی شوند راه اندازی شد.

میرشجاعیان در خصوص دلایل راه اندازی این سامانه نیز گفت: عدم وجود درگاه واحد (الکترونیکی) متمرکزی برای ثبت و پیگیری شکایت متقاضیان، عدم وجود درگاه (الکترونیکی) برای پاسخگویی به شکایات متقاضیان، عدم امکان شناسایی و احصاء گلوگاه های تسعیر کننده صدور مجوز و عدم نظارت بر پاسخگویی دستگاههای مسوول از جمله دلایل اصلی راه اندازی سامانه دادور است.

وی ایجاد هماهنگی بین دستگاههای اجرایی برای صدور یک مجوز، پایش عملکرد و پاسخگویی دستگاههای اجرایی، تولید گزارش های ادواری، شفاف سازی اطلاعات مرتبط با مجوزها قوانین و مقررات مرتبط با آنارتباط مستقیم با متقاضیان مجوزها از طریق مرکز تماس فوریت های کسب و کار و مدیریت دریافت و پاسخ دهی به شکایات را از جمله اهداف مرکز ملی پایش محیط کسب و کار برشمرد.

در ادامه فیروزی، دبیر اجرایی مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور به تشریح نحوه شکل گیری مرکز ملی پایش محیط کسب و کار، اهداف، وظایف، تجربه سایر کشورها و سامانه های طراحی شده در این مرکز پرداخت.

وی همچنین از اجرای آزمایشی سامانه دادور در استان سمنان در ماه گذشته، بعنوان استان پایلوت خبر داد.

کد N1789317

وبگردی