آفتاب

درخواست دبیرکل ناتو از جامعه‌جهانی برای مقابله با کره‌شمالی

درخواست دبیرکل ناتو از جامعه‌جهانی برای مقابله با کره‌شمالی

مهر نوشت: دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز در اظهاراتی کره شمالی را به انجام رفتارهای غیرمسئولانه متهم کرد.

به گزارش  رویترز،  «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (‌ناتو)‌ امروز یکشنبه اعلام کرد ناتو باید به همکاری برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران هسته ای و موشکی کره شمالی از جمله اعمال تحریم های اقتصادی ادامه دهد.

دبیرکل ناتو گفت: رفتار بی ملاحظه و عاری از مسئولیت کره شمالی، تهدیدی جهانی به شمار می رود و ادامه این رفتار مستلزم نشان دادن واکنشی بین المللی به ویژه از سوی ناتو است.

استولتنبرگ در ادامه گفت: رفتار غیرمسئولانه و بی محابای کره شمالی تهدیدی جهانی به شمار می رود و واکنشی جهانی را می طلبد. تهدید جهانی کره شمالی باید با واکنشی جهانی روبرو شود و این واکنش البته می تواند واکنش ناتو را نیز در بر گیرد.

دبیر کل ناتو در عین حال از هر گونه اظهار نظر درباره اینکه آیا جزیره گوام  که از سوی کره شمالی در معرض تهدید قرار گرفته است، در محدوده پوشش بند پنجم ناتو قرار می گیرد یا خیر، خودداری کرد.

بر اساس این بند حمله به یک کشور عضو ناتو، حمله به همه اعضای آن محسوب می شود.

استولتنبرگ در عین حال تصریح کرد ما همگی همه توجه خود را بر نحوه دستیابی به راه حلی صلح آمیز برای این مناقشه متمرکز ساخته ایم.

52310

کد N1763470

وبگردی