آفتاب

«نوستالژی‌نامه» میلانی رونمایی می‌شود+صوت

«نوستالژی‌نامه» میلانی رونمایی می‌شود+صوت

آلبوم موسیقی «نوستالژی‌نامه» اثر فرزاد میلانی، پنجشنبه ۱۶ شهریور در «شهرکتاب دانشگاه» رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، آلبوم «نوستالژی نامه» دومین اثر فرزاد میلانی است که در ادامه­‌ی کارهای"موسیقی تلفیقی" او پس از آلبوم بدون کلام «آکاردئون» راهی بازار می‌شود.

قطعات آلبوم «نوستالژی نامه» که پیش­تر در چند اجرای زنده­ این هنرمند اجرا شده‌اند، هشت تصنیف و ترانه­ محلی قدیمی ایرانی هستند که گاه کاملاً متفاوت با فضای اصلی آثار، از نو آهنگسازی و تنظیم شده­‌اند و در برخی قطعات پیوندی نوین بین سیر ملودی­‌های ایرانی و فرم‌های هارمونیک و متریک غربی می­‌توان شنید. «شانه»، «آمد نوبهار»، «عقرب زلف»، «بارون بارونه»، «دختر بویر احمدی» و «دل دیوانه» از قطعات این مجموعه هستند.

«آکاردئون» اولین آلبوم این آهنگساز که در سال ۱۳۹۱ توسط انتشارات «آواخورشید - بتهوون» منتشر شد مجموعه­­‌ای بی‌­کلام با فضایی آوانگارد در موسیقی فیوژن-مقامی است که میلانی در تلفیق موسیقی ایرانی - شرقی با تم‌ها و هارمونی‌های غربی با برداشتی پیشرو از سبک‌های کلاسیک، جَز و راک، برای شنونده ایرانی و غیرایرانی فرمی تازه از موسیقی شرقی ارائه ‌می­‌کند.

«نوستالژی نامه» مجموعه‌ای است با تنظیم اکوستیک، که تولیدش از سال ۹۱ پس از انتشار «آکاردئون» آغاز شد و ضبط آن در چند کشور انجام شده است.

در این اثر، فرزاد میلانی آهنگسازی، تنظیم، نوازندگی پیانو، آکاردئون و خوانندگی قطعات را به عهده دارد. نوازندگانی از کشورهای اِستونی، پِرو، تایوان و ایران در این آلبوم ساز نواخته‌­اند. از نوازندگان ایرانی این آلبوم می‌توان به آرش میتویی (نوازنده گیتار رزُوفونیک، گیتار آکوستیک و گیتار الکتریک)، صدا سُدیفی (نوازنده قانون) و استیو آوانسیان (نوازنده درامز) اشاره کرد.

این آلبوم که توسط انتشارات موسیقی «رهگذر هفت اقلیم» منتشر شده است، روز پنج‌شنبه – ۱۶شهریور ‌ماه۱۳۹۶، از ساعت ۱۸:۳۰ همراه با اجرای تعدادی از قطعات، در شهر کتاب دانشگاه رونمایی می‌شود.

 قطعه "شانه" از آلبوم «نوستالژی نامه» را می‌توانید در ادامه بشنوید:

کد N1761334

وبگردی