آفتاب

اردوغان: مسلمانان میانمار را تنها نخواهیم گذاشت

اردوغان: مسلمانان میانمار را تنها نخواهیم گذاشت

ایرنا نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش مسلمانان میانمار را تنها نخواهد گذاشت و هر گونه کمک برای پایان دادن به درد و رنج و کشتار مسلمانان را انجام خواهد داد.

اردوغان شب گذشته در سخنرانی به مناسبت نود و پنجمین سالگرد جشن پیروزی 30 آگوست در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا، با اشاره به این که ترکیه پیش از این آغوش خود را به روی جنگ زدگان و پناهجویان مظلوم سوری، عراقی، کشورهای حوزه بالکان و شمال آفریقا باز کرده است، اعلام کرد که این بار نیز به مردم مظلوم آراکان کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: مبارزه خود را تا زمانی که ظلم را در منطقه و تمام جهان به پایان رسانده و صلح و زندگی مسالمت آمیز را به ارمغان آوریم، ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: از موضع خود در قبال هر آنچه که مربوط به مصالح و آینده ملت خود و برادران ما در سوریه و عراق باشد، عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

وی موفقیت های ترکیه در مبارزه علیه تروریسم را مدیون اقدامات دولت در زمینه توسعه صنایع دفاعی طی 15 سال اخیر دانست و افزود: کسانی که می خواهند با استفاده از گروه‌های تروریستی ترکیه را در تنگنا قرار دهند، پس از مدتی با بمب ها و نارنجک‌هایی مواجه خواهند شد که در دست تروریست ها مانده و ضامن آن هم کشیده شده است.

وی اضافه کرد: تمامی گزینه ها در خصوص تحولات منطقه روی میز است و چهره واقعی طرح هایی که سعی می شود با استفاده از گروه های تروریستی در منطقه اجرا شود، برای ما فاش شده و ما چنین فشارهایی را نمی پذیریم.

اردوغان با انتقاد از تسلیح برخی گروه های جنگجو در شمال سوریه به بهانه مبارزه علیه داعش گفت: از عناصر داعش تسلیحات ساخت متحدان ما کشف می شود و این چگونه اتحادی است و این چه اتحادی در چارچوب ناتو است؟

وی افزود: این گروه های تروریستی مورد حمایت برخی کشورها، یک روز مانند بومرنگ بازگشته و کشورهای حامی را نیز هدف قرار خواهند داد.

52311

کد N1758784

وبگردی