آفتاب
رویدادهای ورزشی هفته؛

طلسم یک رئیس شکست/ اخراج یک ملی‌پوش و «غارتگری» که به زانو درآمد!

طلسم یک رئیس شکست/ اخراج یک ملی‌پوش و «غارتگری» که به زانو درآمد!

این هفت روز ورزش با استارت لیگ هفدهم فوتبال آغاز شد و با استعفاهای متوالی در بوکس، هندبال، تنیس، اخراج یک ملی پوش و مدال آوری در رشته های مختلف پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فوتبال ایران در این هفته رو به پایان با شروع لیگ هفدهم باز هم روی دورِ باشگاهی افتاد و اتفاقات و حاشیه های مربوط به آن؛ مانند پیگیری حق پخش تلویزیونی که دومین نشست آن در این هفته برگزار شد اما بی نتیجه ماند.

این ها در کنار گذاشتن عادل غلامی از ترکیب تیم ملی والیبال به خاطر دعوا با یک ملی پوش دیگر، استعفای رئیس فدراسیون بوکس پس از سه دهه سلطه در این رشته، استعفای رئیس هندبال و البته سرمربی تنیس همراه با انتصاب های صورت گرفته و مدال های کسب شده در مسابقات آسیایی و جهانی مختلف، مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش را رقم زدند. 

مهمترین رویدادها و اتفاقات این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

آغاز لیگ هفدهم با برد پرسپولیس و شکست استقلال
هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر پنجشنبه گذشته با برگزاری چهار دیدار آغاز شد و جمعه شب نیز با برگزاری چهار دیدار دیگر به پایان رسید. در چارچوب روز نخست این هفته از رقابت ها دو تیم سیاه جامگا و ذوب آهن به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند. نفت تهران ۲ بر یگ سپید رود رشت را شکست داد و استقلال خوزستان هم با یک گل از سد تراکتورسازی گذشت. در مهمترین دیدار این روز پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی با ۲ گل برابر فولاد اهواز صاحب برتری شد. 

در مهمترین دیدار روز دوم هفته نخست مسابقات نیز استقلال تهران متحمل شکست شد. این تیم در آبادان و برابر صنعت نفت این شهر یک گل دریافت کرد و شکست خورد. در این روز از مسابقت سپاهان و پیکان به ترتیب در دیدارهای خانگی برابر سایپا و پدیده با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف شدند و گسترش فولاد تبریز هم در دیدار خانگی برابر پارس جنوبی جم ۴ بر یک شکست خورد. 

فیفا فوتبال ایران را جریمه کرد 
بر اساس جدیدترین تنبیهات انضباطی که از سوی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) برای تیم‌های حاضر در رقابت‌های انتخابی جام جهانی اعلام شد، فوتبال ایران متحمل پرداخت ۱۰ هزار فرانک سوئیس به این فدراسیون شد. این جریمه نقدی که همراه با توبیخ کتبی برای فوتبال ایران لحاظ شده، به خاطر اتفاقاتی است که در جریان دیدار برابر ازبکستان افتاد. نبود پرچم در آغاز مسابقه دلیل جریمه ایران از سوی فیفا عنوان شد البته مشخص نشده منظور پرچم‌های فیفا در ابتدای مسابقه بوده یا پرچم ایران و ازبکستان!

چهارمین حضور متوالی نیکخواه بهرامی در لیگ چین
صمد نیکخواه بهرامی که طی سه سال گذشته با تیم های فوجیان، ژیجیانگ و گوانگژو در لیگ چین به میدان رفت، امسال چهارمین حضور متوالی خود در این رقابت ها را تجربه خواهد کرد. کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال در فصل پیش روی لیگ چین که از آبان ماه آغاز می شود با تیم «جیانگسو تنگشی» به میدان خواهد رفت. قرارداد نیکخواه بهرامی با این تیم برای مدت یک فصل است. 

استعفای رئیس فدراسیون هندبال 
علیرضا رحیمی دوشنبه از ریاست فدراسیون هندبال استعفا کرد. وی که مدت زمان زیادی از ریاستش در این فدراسیون نمی گذرد، مشکلات عدیده هندبال و به خصوص بدهی های سنگین فدراسیون را دلیل تصمیم خود عنوان کرد. البته محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش در اولین واکنش نسبت به این استفعا اعلام کرد که با آن مخالفت کرده است. 

پایان سلطه ناطق نوری در بوکس 
احمدناطق نوری پس از ۲۷ سال ریاست در فدراسیون بوکس، دوشنبه با حضور در دفتر وزیر ورزش از سمت خود استعفا کرد. جالب اینکه مسعود سلطانی فر بلافاصله با این استعفا موافقت کرد و وی را به عنوان رئیس افتخاری فدراسیون بوکس معرفی کرد! جالب اینکه وزیر ورزش در حالی با استعفای ناطق نوری معرفی کرد و عنوان ریاست افتخاری را برای وی انتخاب کرد که تصمیم گیری در این مورد بر اساس اساسنامه فدراسیون ها بر عهده مجمع فدراسیون هاست!

دومین نشست بی نتیجه برای حق پخش تلویزیونی فوتبال
نشست سه جانبه میان مسئولان فدراسیون فوتبال، مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و مسئولان سازمان صدا و سیما سه شنبه در حالی برگزار شد که طرفین همچون نشست اول به هیچ جمع بندی و نتیجه گیری مشخصی نرسیدند. البته قرار شد هفته آینده سومین نشست برای بررسی موضوع حق پخش تلویزیونی فوتبال میان طرفین برگزار شود. قرار است در نشست آتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز ورود کنند. 

امیدهای والیبال ایران پنجم آسیا شدند
تیم والیبال امید ایران آخرین دیدار خود در نوزدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا را سه شنبه برابر چین برگزار شد و با کسب پیروزی برابر این تیم، عنوان پنجم مسابقات را از آن خود کرد. این مسابقات به میزبانی اندونزی در جریان بود. 

نتایج هفته دوم لیگ برتر 
روز اول از هفته دوم هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر شامگاه پنجشنبه با برگزاری چهار دیدار سپری شد که طی آن نتایج زیر رقم خورد:
* تراکتورسازی تبریز یک - پرسپولیس ۲
* سپیدرود رشت یک - سیاه جامگان مشهد ۲
* سایپا تهران ۳ - صنعت نفت آبادان ۲
​* فولاد خوزستان یک - نفت تهران یک

کد N1744538

وبگردی