آفتاب

یک زن دیگر در میان مقامات کاخ سفید

یک زن دیگر در میان مقامات کاخ سفید

ایرنا نوشت: پس از برکناری جنجال برانگیز 'رینس پریبوس' از سمت ریاست ستاد کارکنان کاخ سفید، تارنمای خبری سی ان ان گزارش داد که 'جان کلی' وزیر امنیت داخلی آمریکا که از سوی دونالد ترامپ جایگزین پریبوس شده است، در نظر دارد معاون خود را در این وزارتخانه به معاونت سمت جدید برگزیند.

 سی ان ان گزارش داد: انتظار می رود خانم 'کریستجن نیلسن' (Kirstjen Nielsen) رئیس ستاد کارکنان وزارت امنیت داخلی آمریکا بعنوان معاون جدید ستاد کارکنان کاخ سفید برگزیده شود.

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه گذشته پس از فرود هواپیمای 'ایرفورس وان' در پایگاه هوایی 'اندروز' در پیامی توییتری برکناری پریبوس و جایگزین شدن وی با جان کلی را اعلام کرد.

سی ان ان نوشت: درصورت تایید این انتخاب، این نخستین باری نخواهد بود که خانم نیلسن در کاخ سفید مشغول به کارمی شود. وی پیش از این و در دوره ریاست جمهوری 'جرج دبلیو بوش' (پسر) بعنوان دستیار ویژه در شورای امنیت ملی خدمت می کرد.
به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان روز گذشته (شنبه) در گزارشی اعلام کرد: رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه (شش امردادماه ) در «اقدامی انفجاری» پریبوس را با وزیر امنیت داخلی خود جایگزین کرد.

رئیس جمهوری آمریکا برکناری رئیس ستاد کارکنان خود را با انتشار یک توییت اعلام کرد.
ترامپ در پیام توئیتری خود دراین باره نوشت: خوشوقتم که به شما اطلاع دهم که وزیر جان اف. کلی را به عنوان رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید برگزیدم. وی یک آمریکایی بزرگ و رهبر بزرگی است. وی همچنین کار فوق العاده ای در امنیت داخلی آمریکا انجام داده و به واقع او یکی از ستاره های حقیقی در دولت من است.

این درحالی بود که «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید نیز هفته گذشته از سمت خود استعفا داد.
پیشتر «آنتونی اسکاراموچی» مدیر ارتباطات کاخ سفید در گفت وگو با مجله نیویورکر بشدت از پریبوس انتقاد کرده و او را یک «بیمار شیزوفرنی پارانویید» نامیده و گفته بود که بزودی از وی خواسته می شود که استعفا بدهد.

این نخستین باری نیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دست به عزل و نصب های جنجال برانگیز مقام های دولتی می زند، وی پیش از این نیز در اقدام جنجالی «جیمز کومی» رئیس اف.بی.آی را در ماه مه گذشته برکنار کرد.

کومی درحالی که برای کارکنان خود ایراد سخنرانی می کرد از طریق تلویزیونی که پیش روی وی پخش می شد، متوجه خبر برکناری خود از سوی شخص رئیس جمهوری آمریکا شد، وی دردقایق اولیه دریافت این خبر تصور می کرد این یک شوخی است.
رئیس وقت اف.بی.آی سرگرم تحقیق درباره مداخله روسیه در جریان انتخابات 2016 آمریکا بود که از سوی ترامپ برکنار شد.

52310

کد N1742029

وبگردی