آفتاب
سواستفاده از دختران جوان و نوجوان

تهدید دختران جوان و نوجوان با تهیه فیلم و عکس از ارتباط نامشروع

تهدید دختران جوان و نوجوان با تهیه فیلم و عکس از ارتباط نامشروع

اغفالگر دختران در فضای مجازی، که از آنها سوء‌استفاده و اخاذی می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

میزان: رئیس پلیس فتاي هرمزگان گفت: اغفالگر دختران در فضای مجازی که از آنها سوء‌استفاده و اخاذی می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ دوم علی‌اصغر افتخاری گفت: با مراجعه دختر جوانی در بندرعباس مبنی بر مزاحمت و تهدید انتشار تصاویر خصوصی، با توجه به حساسیت پرونده، موضوع به صورت ویژه در دستور كار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت. وی افزود: برابر اظهارات شاکی فردی در شبکه‌های اجتماعی با شماره ناشناس اقدام به تهدید وی کرده و مدعی شده که از شاکی فیلم در اختیار دارد و برای عدم انتشار آنها در فضای مجازی قصد اخاذی داشته است. همچنین این فرد ناشناس علاوه بر ایجاد مشکل برای دختر جوان، برای خانواده او مزاحمت ایجاد کرده است.
سرهنگ افتخاری افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت ب. م شناسایی شد. با شناسایی به‌موقع هویت متهم و بررسی سوابق وی مشخص شد او جزء متهمان سابقه‌دار در امر اغفال دختران جوان و تهدید و اخاذی از آنهاست. این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه‌داربودن متهم با هماهنگی مقام قضائی و شناسایی مخفیگاه وی در شهر بندرعباس، با رعایت اصل غافلگیری متهم دستگیر و به همراه ادله جرم شامل لپ‌تاپ، یک عدد گوشی همراه، تعدادی سیم‌کارت و حافظه جانبی به پلیس فتا منتقل شد.
وی خاطرنشان کرد: در بازجویی‌ها از متهم، او ابتدا منکر هرگونه اتهامی نسبت به خود شد، ولی در ادامه با روبه‌روشدن با مستندات جمع‌آوری‌شده به بزه ارتکابی مبنی بر تهدید به انتشار فیلم و تصاویر شخصی شاکی و اخاذی از وی اعتراف و بیان كرد كه حدود یک ماه پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی به قصد ازدواج با شاکی پرونده آشنا شدند و پس از جلب اعتماد و ابراز علاقه، چند مرحله حضوری ملاقات داشتند. در ادامه شاکی را به منزل مسکونی خود دعوت و با تهدید دختر جوان اقدام به تهیه فیلم و عکس از او کرده است.
سرهنگ افتخاری هدف از این عمل متهم را سوءاستفاده از اعتماد بیان کرد و گفت: با بررسی فنی ادله کشف‌شده از متهم، تصاویر و فیلم‌های بسیاری از دختران نوجوان و جوان که متهم اقدام به اغفال و سوءاستفاده از آنها برای اعمال شیطانی خود کرده بود، استخراج شد.
کد N1740220

وبگردی