آفتاب

رئیس اداره ورزش مراغه: دو و میدانی کاران مشکل مکانی برای تمرین ندارند

رئیس اداره ورزش مراغه: دو و میدانی کاران مشکل مکانی برای تمرین ندارند

مراغه - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مراغه با بیان اینکه دو و میدانی کاران این شهرستان مشکل مکانی برای تمرین و برگزاری اردوی تدارکاتی ندارند، گفت: تمرینات روزانه طبق برنامه و در مکان های تعیین شده انجام می شود.

مهدی نوایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به انتشار ویدئویی از برپایی اردوی دو و میدانی کاران نوجوان این شهرستان در مقابل استادیوم آزادی تهران به دلیل آنچه که ممانعت اداره ورزش و جوانان مراغه عنوان می شود، اظهار کرد: تمامی مطالبی که در این ویدئو گفته می شود کذب محض است و من از رئیس فدراسیون دو و میدانی که بدون بررسی موضوع را تایید کرد و از صدا و سیما که بدون توجه به صحت و سقم مطالب، نسبت به پخش این ویدئو اقدام کرد متاسف هستم.
وی افزود: فردی که دو و میدانی کاران نوجوان را به زدن چادر در مقابل استادیوم آزادی وادار کرده، متواری و هم اکنون به دلایل مالی و اهانت به افراد تحت تعقیب است.
نوایی گفت: موضوع از زمانی شروع شد که اداره ورزش و جوانان مراغه با برگزاری مراسم افطاری کاملا تبلیغاتی فرد بانی این مشکل که قرار بود با حضور 1800 نفر برگزار شود مخالفت کرد و این فرد با فرافکنی، در مقصر جلوه دادن اداره ورزش و جوانان شهرستان برآمد.
وی خاطرنشان کرد: اداره ورزش و جوانان مراغه، پیشنهاد برگزاری مراسم افطاری با حضور ورزشکاران و به صورت آبرومندانه را داد که با مخالفت این فرد مواجه شد.
نوایی افزود: در ادامه اداره ورزش و جوانان، شفاف سازی مالی درآمدهای محل استقرار نگهبانی اداره را که از سوی این فرد به مغازه ای تبدیل شده بود تا هیات دو و میدانی از محل آن درآمدها اداره شود، خواستار شد که بر اساس اسناد و مدارک در سه سال گذشته ریالی از این بابت به حساب هیات واریز نشده بود.
وی اضافه کرد: بر این اساس اداره ورزش و جوانان مراغه به عنوان متولی اصلی اماکن ورزشی دولتی و با دستور قضایی، اموال موجود در نگهبانی (مغازه فروش لوازم ورزشی) را به هیات دو میدانی تحویل داد و یک نفر را نیز به عنوان نگهبان در این مکان مستقر کرد که این موضوع نیز برای فرد فوق الذکر خوشایند واقع نشد و وی در فضای مجازی و حتی در روز معارفه رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه به هتاکی علیه وی پرداخت.
نوایی، دلیل تغییر رئیس هیات دو و میدانی مراغه را نیز مهاجرت رئیس قبلی به تهران عنوان کرد و گفت: برای اینکه هیات فعالی داشته باشیم ابراهیم محمدی از کارکنان این اداره را به عنوان سرپرست منصوب کردیم تا امور هیات را انجام دهد.
وی افزود: متاسفانه به دلیل نبود رئیس هیات و عدم برنامه ریزی، در تمرینات دو و میدانی کاران مراغه اختلالی ایجاد شده بود و حتی ورزشکاران این رشته به صورت مختلط تمرین می کردند و رختکن و راهروی مشترکی داشتند که با روی کار آمدن آقای محمدی این وضعیت بهبود یافت.
نوایی در مورد ممانعت از ورود بانوان دو و میدانی کار به استادیوم تختی گفت: زمان تمرین بانوان در این استادیوم تعریف شده است و با توجه به حضور و تمرین تیم فوتبال مردان در این استادیوم، نگهبان این مکان ورزشی از بانوان خواسته تا در زمان تعیین شده در ورزشگاه حضور یابند و ممانعتی در کار نبوده است.
وی همچنین در مورد نوجوانی که در این ویدئو ادعای ضرب و شتم از سوی نگهبان اداره ورزش و جوانان مراغه را دارد، گفت: تمامی مطالب عنوان شده در این ویدئو کذب است و اگر پای این نوجوان شکسته است، چگونه در کمپ آزادی حضور یافته و در اردو شرکت کرده است.
رئیس اداره ورزش مراغه از فعالیت و تمرین دو و میدانی کاران شهرستان خبر داد و گفت: به دنبال توسعه این رشته ورزشی مادر در شهرستان هستیم و در این راستا و در آینده ای نزدیک همایش دو همگانی را برگزار خواهیم کرد.
حسن شیرقوی، دو و میدانی کار استقامت کشور نیز در این باره و در گفت و گو با ایرنا مدعی شد: رئیس ورزش و جوانان مراغه با همکاری مقام های قضایی تابلو مدرسه دو و میدانی را که با پول خیران دایر شده بود، پایین آورده و در ادامه رئیس هیات را اخراج و فردی را که مشکل اخلاقی دارد، بر سر کار آورده است.
به گزارش ایرنا، در گزارشی که در روزهای گذشته از تلویزیون پخش شد، عده ای از نوجوانان دو و میدانی کار مراغه ای نشان داده می شود که مقابل استادیوم آزادی چادر زده و از وضعیت ورزش این شهرستان و نبود امکانات و همچنین ممانعت مسئولان ورزش از تمرینات رشته دو و میدانی شکایت دارند.
گزارش:عیسی عطاپور** انتشار: حمید قدیمی
3077/518
کد N1738338

وبگردی