آفتاب
حمیدرضا عارف پسر رییس فراکسیون امید مجلس

ژن خوب و اصل و نسب | ماجرای پسر عارف چه بود؟

ژن خوب و اصل و نسب | ماجرای پسر عارف چه بود؟

حمیدرضا عارف: «‌آن کسی که توانایی دارد، به جایی رسیده، حتما استعدادهایی داشته است. در این استعداد، بحث ژن و وراثتی وجود دارد؛ پدر و مادرم هر دو جزء شاگرد‌اول‌های کنکور ایران بودند».

«‌آن کسی که توانایی دارد، به جایی رسیده، حتما استعدادهایی داشته است. در این استعداد، بحث ژن و وراثتی وجود دارد؛ پدر و مادرم هر دو جزء شاگرد‌اول‌های کنکور ایران بودند». این بخشی از صحبت‌های حمیدرضا عارف، پسر محمدرضا عارف، در مصاحبه با برنامه اینترنتی «خیلی محرمانه» بود. مصاحبه در اسفند ۹۵ ضبط شد و ۲۹ تیر ۱۳۹۶ بر روی سایت آپارات قرار گرفت. فیلم اصلی ۲۴ دقیقه است؛ البته نسخه دو‌دقیقه‌ای که خلاصه آن ۲۴ دقیقه بود، بیشتر دیده شد. در این مصاحبه حمیدرضا عارف درباره مباحثی مانند «آقازادگی»، ژن‌خوب، اينكه آدم اصل‌ونسب‌داري است و... صحبت کرده است.
حرف‌های حمیدرضا عارف به‌سرعت توجه افکار عمومی و به‌ویژه فعالان فضای‌ مجازی را جلب کرد. به‌صورت مشخص می‌توان به هشتگ «ژن‌خوب» به‌عنوان موج انتقادی به سخنان فرزند دکتر عارف توجه کرد که نه به ابتکار اصولگرایان بلکه به دست هواداران اصلاح‌طلبان و دگراندیشان پررنگ شد؛ انتقاداتی که در بسیاری از موارد، جنبه طنز به خود گرفت. برخی با کنار هم قراردادن افرادی که فرصت رشد و شکوفایی از آنها گرفته شده، با بحث «ژن‌خوب» به‌شدت به پسر عارف تاختند؛ عده‌ای این حرف‌ را نژادپرستانه دانستند و گروهی هم این حرف را استهزا كردند. حمیدرضا عارف در بخشی از مصاحبه می‌گوید: «بالاخره این خون می‌آید و می‌رسد. همین‌جوری که کسی نمی‌تواند ادعا کند من اصل‌ونسب دارم. من افتخار می‌کنم این توانایی‌ها از یک ژن‌ خوب، از یک خون خوب، از دو خون خوب (هم از طرف مادر و هم از طرف پدر) [به من رسیده‌ است]».
پسر رئیس فراکسیون امید مجلس، بعد از مواجه‌شدن با موج انتقادات، در اینستاگرام خود نوشت: «... کسانی که فقط پیشرفت خود را درکاسبی و تخریب دیگران می‌بینند، در انتشار تقطیع و تحریف‌شده این ‌مصاحبه برآمدند تا ثابت کنند من خود را ژن ‌برتر یا هر مزخرف دیگری که آنها به خیال خود ترند کرده‌اند، معرفی کرده‌ام»؛ اما اين پاسخ هم نه‌تنها از حجم انتقادها نكاست، بلكه تنور انتقادات را گرم‌تر و به فهرست نقدهای وارد بر او افزود.
کد N1738261

وبگردی