آفتاب

هیئت جنبش فتح وارد مصر شد

هیئت جنبش فتح وارد مصر شد

ایرنا نوشت: هیاتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین جمعه شب برای بررسی اوضاع انسانی ساکنان نوار غزه با مسئولان مصری، وارد قاهره پایتخت این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الیوم»،جنبش جهاد اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: یک هیات بلند پایه به ریاست «رمضان شلح» دبیرکل این جنبش به دعوت مقام های مصری، عازم این کشور شد.

در ادامه این بیانیه تاکید شد: اعضای اعزامی جنبش فتح با مسئولان مصری دیدار و گفت و گو خواهند کرد و اوضاع انسانی نوار غزه و آخرین تحولات فلسطین و روابط میان این گروه و مصر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

دیدار هیات اعزامی جنبش جهاد اسلامی تنها یک هفته پس از دیدار هیات حماس از قاهره صورت می گیرد.

جمال الخضری رئیس کمیته مردمی لغو محاصره مردم غزه که یک نهاد غیر دولتی فلسطینی است، پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود: شرایط انسانی و معیشتی ساکنان نوار غزه از زمان محاصره رژیم صهیونیستی در سال 2006 بدتر شده است.

از سوی دیگر،کمیته چهارجانبه بین المللی عملیات سازش در خاورمیانه (متشکل از آمریکا، روسیه، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا) روز پنجشنبه نگرانی خود را از وخیم تر شدن اوضاع انسانی ساکنان نوار غزه اعلام کردند.

مقام های فلسطینی یکشنبه گذشته نیز اعلام کردند که بحران برق در بدترین شرایط خود قرار دارد.
این درحالی است که مقام های مصری در پایان ماه گذشته میلادی، موافقت کردند تا برخی از وسایل مورد نیاز به کار رفته در تولید برق غزه و جایگاه های سوخت خودروهای ساکنان این منطقه، از طریق گذرگاه زمینی رفح، وارد غزه شود.

رژیم صهیونیستی از سال 2006 و پس از پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی فلسطین در همین سال، اقدام به محاصره زمینی و دریایی ساکنان غزه است که این امر منجر به وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی و انسانی مردم این منطقه شده است.

52310

کد N1733001

وبگردی