آفتاب

توزیع 6 هزار ماسک و 50 سبد غذایی بین مردم توفان زده هیرمند و زهک

توزیع 6 هزار ماسک و 50 سبد غذایی بین مردم توفان زده هیرمند و زهک

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 6 هزار ماسک و 50 سبد غذایی امروز/چهارشنبه/ به ترتیب میان مردم توفان زده شهرستان های هیرمند و زهک در شمال استان توزیع شد.

رسول راشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با بروز توفان شدید گرد و خاک در شمال استان نیروهای عملیاتی هلال احمر به منطقه اعزام شدند و در حال خدمات رسانی به مردم هستند.
وی افزود: نیروهای امدادی هلال احمر علاوه بر موارد ذکر شده کالاهای مختلف دیگری را نیز میان مردم منطقه سیستان توزیع می کنند.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: شعاع دید افقی با شدت گرفتن توفان گرد و خاک امروز در شمال استان به ویژه در شهرستان زهک به 200 متر و در زابل به 300 متر کاهش یافت.
علی ملاشاهی اظهار داشت: بر اساس اعلام ایستگاه هواشناسی زابل سرعت فعلی وزش باد در این شهرستان 74 کیلومتر بر ساعت است.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
وی افزود: وزش بادهای 120 روزه تا بعد از ظهر پنجشنبه در منطقه سیستان شدید است و روزهای جمعه و شنبه از شدت آن کاسته می شود.
وی به افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان، بیماران و کودکان توصیه کرد در زمان غبارآلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
7316**3042/1772 *خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: مجید ملازاده
کد N1731846

وبگردی