آفتاب

سه هزار و 660 کیلوگرم موادمخدر در استان بوشهر کشف شد

سه هزار و 660 کیلوگرم موادمخدر در استان بوشهر کشف شد

گناوه-ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر گفت: در سه ماه اول امسال سه هزار و 660 کیلوگرم انواع مخدر در این استان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، ارسطو ترکمان منش روز سه شنبه در همایش پیشگیری از موادمخدر در بندرگناوه افزود: این نهاد با همکاری و تعامل اعضای شورای هماهنگی در استان و شهرستانها توانسته در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، پیشگیری، کشفیات موادمخدر و مشارکت های مردم در مقایسه با سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
وی گفت: در این ارتباط از ابتدای سال 95 تا خرداد امسال به مدت 15 ماه نزدیک به 13 تن انواع موادمخدر در استان بوشهر کشف شده است.
ترکمان منش افزود: دراین مدت سه هزار و 550 نفر مرتبط با جرایم موادمخدر دستگیر و 130 باند کلان موادمخدر در استان متلاشی شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر اظهارکرد: در کشفیات بدست آمده همکاران اداره کل اطلاعات بیشترین عملکرد را داشته و پس از آن حوزه فرماندهی انتظامی و پلیس مبارزه با موادمخدر قرار دارند.
وی ادامه داد: میانگین کشفیات موادمخدر درسال گذشته روزانه حدود 28 کیلوگرم و در سه ماه نخست امسال روزانه حدود 40 کیلوگرم است.
ترکمان منش گفت: در چهار سال اخیر 53 مرکز و حوزه در استان بوشهر خدمات درمانی ترک اعتیاد ارایه می دهند در حالیکه قبل از این سال ها تنها پنج مرکز در استان وجود داشت.
وی با اشاره به اینکه درگذشته کسانی که دچار اعتیاد به مواد مخدر می شدند دسترسی به خدمات و مراکز ترک نداشتند، افزود: در سال گذشته3700نفر مصرف کننده مواد مخدر در مراکز درمانی ترک اعتیاد سراسر استان بوشهر پذیرش شدند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر گفت: به لحاظ عود بیماری اعتیاد، خیلی از کسانی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند، موفق به ترک نمی شوند.
وی افزود: درحالت خوش بینانه شاید 15 درصد و کمتر مراجعه کنندگان به مراکز درمانی اگر خانواده و مراقبان خوبی داشته باشند، می توانند خود را برای مدت ها از اعتیاد به مواد دور و حفظ کنند.
ترکمان منش بیان کرد: معضل موادمخدر پیچده و گسترده است که با مشارکت و همکاری نمایندگان مردم ، دستگاههای اجرایی، سازمان های مردم نهاد و خانواده ها می توان در برابر این پدیده بهتر و موفق تر عمل کرد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1731031

وبگردی