آفتاب
رئیس اتاق ایران و عمان در گفت‌وگو با ایلنا:

همه گزینه‌های مطرح شده برای وزارت صنعت افراد مناسبی هستند/ خوانساری تعامل دولت و بخش خصوصی را بیشتر می‌کند

همه گزینه‌های مطرح شده برای وزارت صنعت افراد مناسبی هستند/ خوانساری تعامل دولت و بخش خصوصی را بیشتر می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان گفت: مروز برخی از فعالیت‌ها همچون اعزام و پذیرش هیئت‌ها و برگزاری نمایشگاه‌ها توسط دولت انجام می‌شود که این قبیل کارها جزو وظایف بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی است.

محسن ضرابی، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص ویژگی‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف این وزارتخانه هماهنگی با بخش خصوصی است و این که اجازه دهد که آنها وظایف خودشان را انجام دهند.

محسن ضرابی ادامه داد: امروز برخی از فعالیت‌ها همچون اعزام و پذیرش هیئت‌ها و برگزاری نمایشگاه‌ها توسط دولت انجام می‌شود که این قبیل کارها جزو وظایف بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی است.

وی تصریح کرد: وزیر آینده باید دولت را متقاعد کند که از توانمندی‌های بخش خصوصی بیشتر استفاده کند و در بخش  امضای تفاهمنامه‌ها بین کشورها، نظرات اتاق را که طبق قانون به عنوان مشاور قوا هستند، اخذ کند.

ضرابی افزود: همه گزینه‌هایی که تا به امروز برای وزارت صنعت، معدن و بازرگانی اعلام شده‌اند افراد مطمئن و خوبی هستند اما به نظر من آقای خوانساری می‌توانند تعامل بخش خصوصی با دولت را بیشتر کنند.

رئیس اتاق ایران و عمان در پایان یادآور شد: اگر دولت به بخش خصوصی اعتماد کند و اجازه بدهد که آنها فعالیت کنند می تواند اثرگذاری مثبت آن را بر اقتصاد کشور حس کند.

کد N1722878

وبگردی