آفتاب

آمادگی بندرچاناکاله ترکیه برای صادرات موادمعدنی ایران از بندرلنگه به کویت

آمادگی بندرچاناکاله ترکیه برای صادرات موادمعدنی ایران از بندرلنگه به کویت

بندرعباس- ایرنا -مدیربندرچاناکاله ترکیه گفت: مسئولان بندرچاناکاله ترکیه برای صادرات مواد معدنی ایران از طریق بندرلنگه به کشور کویت آمادگی دارند.

به گزارش ایرنا 'علی آکتوپراک' روز چهارشنبه درجریان بازدید از بخش های مختلف بندرتجاری بندرلنگه هرمزگان افزود: با صادرات کالا از این طریق فصل جدیدی از همکاری بین دو کشور ایران و ترکیه آغاز می شود.
وی با تاکید بر توسعه مناسبات تجاری در تمام زمینه ها بویژه در بخش صادرات مواد معدنی اظهار امیدواری کرد: پس از آماده شدن شرایط لازم بتوانیم از طریق مرز دریایی بندرلنگه صادرات مواد معدنی به کشور کویت انجام دهیم.
معاون دریایی و بندری بندرلنگه نیز در نشست مشترک با مدیر بندر خصوصی چاناکاله ترکیه و شریک تجاری وی، اظهار داشت: بندرلنگه از دیرباز با کشورهای حوزه خلیج فارس مراودات دریایی داشته است.
حمید زنگانه افزود: با توجه به نزدیکی بندرلنگه به صنایع انرژی بر جنوب کشور و وجود معادن معدنی در این منطقه، ظرفیت های خوبی برای افزایش همکاری در تمام زمینه ها بویژه صادرات مواد معدنی وجود دارد.
وی بیان داشت: در بخش های مختلف اقتصادی 2 کشور مشترکات فراوانی وجود دارد و امیدواریم تعاملات تجاری بین 2 کشور در زمینه حمل و نقل دریایی افزایش یابد.
مدیریت بنادر غرب هرمزگان به مرکزیت بندرلنگه با چهار بندر زیرمجموعه به نامهای آفتاب، چارک، لاوان و سیری در 180کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
آمار شرکت های تخلیه و بارگیری فعال در اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه حدود 10 شرکت اعلام شده است.
این مدیریت با نظارت بر هفت بندر تجاری و مسافری در غرب هرمزگان علاوه بر ترانزیت کالا و جابجایی مسافر به مقصد تعدادی از جزایر این استان و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کابوتاژ را نیز برعهده دارد.
7195/6048/ 6075
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد
کد N1715354

وبگردی