آفتاب

دیدار هیات بلندپایه اقتصادی سوریه با رئیس ستاد توسعه روابط اقتصادی تهران – دمشق

دیدار هیات بلندپایه اقتصادی سوریه با رئیس ستاد توسعه روابط اقتصادی تهران – دمشق

هیات بلند پایه اقتصادی سوریه متشکل از دبیرکل ریاست وزیران سوریه و مدیران بانک‌های مرکزی و تجارت این کشور با مشاور معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و سوریه دیدار و مذاکره کردند.

به گزارش ایلنا ، در این دیدار سعید اوحدی به  اقدام تروریستی هفته گذشته گروه تکفیری – صهیونیستی داعش در تهران اشاره کرد و گفت : این اقدامات کور هیچ‌گونه تاثیری بر اراده ملت و دولت ایران در پیگیری اهداف بلند خود در حمایت از محور مقاومت و دولت و ملت سوریه نخواهد داشت.

العموری، دبیر شورای وزیران سوریه نیز ضمن تشکر از برگزاری این جلسه مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم سوریه بابت حملات تروریستی هفته گذشته تهران را اعلام و تاکید کرد: ما در سوریه و ایران در سنگر مشترک مبارزه با دشمن تکفیری هستیم و ان‌شاءالله ماه مبارک رمضان ماه پیروزی‌های بزرگ برای کشورهای دوست و برادر ایران و سوریه باشد.

از اهداف این سفر توسعه روابط اقتصادی با کشور سوریه پس از پیروزی‌های اخیر، هماهنگی استفاده فعالان اقتصادی کشورمان از ظرفیت‌های اقتصادی موجود در سوریه به ویژه حضوری جدی جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی کشور در اولین نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های اقتصادی و بازسازی سوریه با هماهنگی اتاق بازرگانی ایران در اواخر شهریور ماه خواهد بود. 

همچنین در این سفر اعضای هیات سوری با وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی دیدار و ملاقات خواهند داشت.

کد N1713986

وبگردی