آفتاب

ایران به نقش عربستان در حمله تروریستی تهران اعتراض کرد/ نامه اعتراضی ایران به شورای امنیت و سازمان ملل

ایران به نقش عربستان در حمله تروریستی تهران اعتراض کرد/ نامه اعتراضی ایران به شورای امنیت و سازمان ملل

سفیر ایران در سازمان ملل در نامه ای خطاب به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، به نقش احتمالی عربستان در حمله تروریستی تهران اشاره کرد و نوشت: تعجب­ آور نبود که وزیر خارجه سعودی تنها ساعاتی قبل از حمله داعش در تهران گفته بود که «ایران باید تنبیه شود».

سفیر ایران در سازمان ملل در نامه ای خطاب به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، به نقش احتمالی عربستان در حمله تروریستی تهران اشاره کرد و نوشت: تعجب­ آور نبود که  وزیر خارجه سعودی تنها ساعاتی قبل از حمله داعش در تهران گفته بود که «ایران باید تنبیه شود».

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه ای اعتراضی به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل نوشت: تهدیدهای تروریستی که منجر به شهادت هفده بی گناه و مجروح شدن پنجاه نفر شد نتیجه تلاش برای صدور ایدئولوژی تکفیری داعش و القاعدة است.

خوشرو با یاداوری نامه پیشین خود که به تشریح اقدامات عربستان سعودی می پرداخت تاکید کرد: پیشتر هم به شورای امنیت نوشتم و حالا یاداور می شوم. حملات تروریستی تهران متعاقب آن حادث شد که وزیر دفاع عربستان در تاریخ 12 اردیبهشت 1396 ضمن رد گفتگو با ایران، در تهدیدی تمام عیار تاکید کرد که «ما خواهیم کوشید که جنگ را به زمین آنها یعنی داخل ایران ببریم». همچنین تعجب­ آور نبود که  وزیر خارجه سعودی تنها ساعاتی قبل از حمله گفته بود که «ایران باید تنبیه شود».


سفیر ایران همچنین خطاب به شورای امنیت و دبیرکل تاکید کرد: سیاست­های غیرمسئولانه، تحریک ­آمیز و بدخواهانه عربستان سعودی در تناقض آشکار با اهداف و اصول منشور ملل متحد است.



کد N1711721

وبگردی