آفتاب
تسلیت آیت الله رشاد درپی رحلت آیت الله پهلوانی؛

آیت الله پهلوانی تهرانی از سرمایه‌های معنوی پایتخت به‌شمار می‌رفت

آیت الله پهلوانی تهرانی از سرمایه‌های معنوی پایتخت به‌شمار می‌رفت

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران، در پیامی ارتحال آیت الله حاج‌شیخ حسن‌آقای پهلوانی تهرانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران، در پیامی ارتحال آیت الله حاج‌شیخ حسن‌آقای پهلوانی تهرانی را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام بدین شرح است: 

ارتحال رجال معنا از عاصمه‌ی کشور ـ که اوتاد الأرض این بلد أمن‌اند، و حصن حصین این خطه‌ی خطیر ـ اقشار آماج بلا و حوزه‌های علمیه‌ی محتاج ولا در این سامان را بیش از پیش مبتلای فقر و فاقت معنوی می‌سازد. ما این هجرتها و هجران‌ها را به ساحت نورانی حجت حاضر حق (ارواح من سواه فداه) شکوه‌ می‌بریم. 

خبر رحلت خلوت‌گزین بی‌نامی و گوشه‌نشین بی‌نشانی، عالم زاهد، آیت الله حاج‌شیخ حسن‌آقای پهلوانی تهرانی (طاب سراه) مایه‌ی تاسف و تالّم شد. آن عالم دنیاگریز و ریاستیز که در زمره‌ی تلامذه‌ی قطب حکمت و معرفت آیت الله علامه طباطبائی (قدّه) و برادر عارف وارسته آیت الله حاج شیخ علی سعادت‌پرور پهلوانی (قدّه) بود، از سرمایه‌های معنوی عاصمه به‌شمار می-رفت و فقدان او خلأ جبران‌ناپذیری در جامعه‌ی دینی پایتخت محسوب می‌گردد. 

این‌جانب این ضایعه‌ی مولمه را، از سوی خود و اعضای محترم شورای حوزه‌های علمیه‌ی استان تهران، و مدیران، مدرسان و طلاب مدارس علمیه‌ی استان، به محضر مبارک حضرت بقیّه الله (ارواحنا له الفداء)، رهبر فرزانه‌ی انقلاب اسلامی و سایر مراجع تقلید، و بیت مکرم آن راحل رستگار، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت در جوار الهی، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم صبر و اجر مسالت دارم. 

شایسته است سلسله‌ی جلیله‌ی روحانیت، مدرسان و طلاب عزیز مدارس علمیه و مردم قدرشناس تهران در مراسم بدرقه‌ی پیکر پاک آن عالم عظیم‌القدر حضور شایسته پیدا کنند. 

علی‌اکبر رشاد
۹۶/۳/۷ مصادف با دوم رمضان ۱۴۳۸


 

کد N1706302

وبگردی