آفتاب

نوریان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

نوریان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

محمدعلی نوریان گفت:‌ اولین کار ما جذب نخبگان است. باید از آنها حمایت مالی شود. ما باید افرادی که تمکن مالی ندارند را در دانشگاه‌های معتبر جهان بورسیه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌محمد نوریان (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی) در پنجمین همایش دانشگاه آزاد گفت: خوشبختانه در طی این چند سال برگزاری همایش دانشگاه آزاد همزمان شده با جشنواره فناوری و کارآفرینی. کارآفرینی که در کشور عامل تولید ثروت و گسترش دامنه دانش بوده است. بزرگوارانی که به دنبال پول و مسائل مادی نیستند و این نخبگان به دنبال احساس تاثیرگذاری مشارکت در بهتر شدن زندگی مردم و ... هستند در حقیقت وظیفه ما این است که از این قشر حمایت مالی کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد ادامه داد: این جشنواره بهانه‌ای برای تکریم جایگاه نخبگان و تشویق افراد نخبه است زیرا آنها تلاش می‌کنند برای زندگی راحت‌تر مردم فعالیت کنند. طبق اعلام سازمان یونسکو 2.5 درصد مردم که نخبگان هستند به عنوان جهان مرکزی از آنها یاد می‌شود. در کشور ما هم افرادی از این جهان مرکزی وجود دارند و ما باید به این سوال برسیم که در سال چه تعداد از این افراد را تحویل جامعه می‌دهیم و چه تعدادی از آنها مهاجرت می‌کنند؟

وی با اشاره به جذب نخبگان گفت: اولین کار ما جذب نخبگان است. باید از آنها حمایت مالی شود و همچنین افرادی که تمکن مالی ندارند را در دانشگاه‌های معتبر جهان بورسیه کنیم.

ادامه دارد...

کد N1702984

وبگردی