آفتاب

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران:با رای به روحانی، عقلانیت ادامه می یابد

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران:با رای به روحانی، عقلانیت ادامه می یابد

ساری – ایرنا – استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت : وظیفه همه ما این است افرادی را که نمی خواهند رای دهند در روز 29 اردیبهشت ماه به حضور در پای صندوق های رای متقاعد کنیم تا با رای دادن به حسن روحانی ، پیشبرد عقلانیت ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، صادق زیبا کلام چهارشنبه شب در همایش حامیان حسن روحانی در قائمشهر ، افزود : تجربه نشان داده است کسانی که نمی خواستند رای دهند ، اما در دقیقه 90 به پای صندوق رای رفته اند ، به اصلاحات رای داده اند.
وی ادامه داد : این امر دستکم 2 بار در کشور ما در 2 دهه اتفاق افتاده است یک بار در دوم خرداد ماه سال 76 و بار دوم در خرداد ماه سال 92 و در این دو مقطع این آرای خاموش وقتی شرکت کردند ، به اصلاح طلبان رای دادند .
زیباکلام گفت : اگر این بار هم موج کسانی که می گویند نمی خواهیم رای دهیم به راه بیفتد، دوباره شاهد یک رای و اتفاق عقلانی خواهیم بود.
وی افزود : وظیفه همه ما آن است افرادی که نمی خواهند رای دهند و ما آنها را می شناسیم ، آنها را به رای دادن ترغیب کنیم که رای دادن بسیار مهم است و این که چه کسی روی کار بیاید بر سرنوشت آحاد ما اثر می گذارد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه بسیار مهم است که چه کسی اداره کشور را برعهده بگیرد گفت : زمانی که رئیس جمهوری دولت قبل روی کار آمد سر برنامه هسته ای و تحریم ما نمی توانستیم از پارس جنوبی بهره برداری کنیم ، در حالی که کشور قطر سه میلیون نفری 50 هزار میلیارد تومان در سال 92 از پارس جنوبی که حوزه مشترک بین ما و قطر است گاز برداشت کرده بود .
وی افزود:با پای کار آمدن دولت تدبیر و امید ، بعد از برجام علی رغم آنکه اصولگرایان با دروغ می گویند که برجام تاثیری نگذاشته است بسیاری از شرکت های بزرگ نفتی دوباره به ایران بازگشتند و از اواخر سال گدشته برداشت ما و قطر در پارس جنوبی برابر شده است یعنی همان مقدار که قطربرداشت می کرد ما برداشت می کنیم .
زیباکلام با طرح این پرسش که اگر ما در انتخابات سال 92 شرکت نکرده بودیم چه اتفاقی رخ می داد ؟ ، گفت : اگر اصولگرایان همچنان به مدیریت کشور ادامه داده بودند ، آیا کشور به پیشرفت الان می رسید ؟
وی با اشاره به اینکه حتما در روز 29 اردیبهشت ماه پای صندوق های رای بروید ، افزود : همه ما باید یک ستاد شویم و این پیام را به کسانی که نمی خواهند رای دهند اعلام کنیم که راه و نجات کشور به رای شما با یک انتخاب عاقلانه بستگی دارد.
خبرنگار: مونا معینی کوچکسرائی ** تنظیم کننده : حسن فلاحتی ** انتشار :غلامرضا مالک زاده
7334/1654 /1876
کد N1699700

وبگردی