آفتاب

جذب 50 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب طی دولت یازدهم

جذب 50 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب طی دولت یازدهم

قائم‌مقام وزیر نیرو روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب در مشهد گفت: در دولت یازدهم و در سه ساله اخیر 50 هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب جذب شده است.

به گزارش ایلنا، "ستار محمودی" در این خصوص بیان کرد: در قسمت سرمایه و منابع مالی با محدودیت روبرو هستیم ولی با همین میزان سرمایه موجود باید کار را آغاز کرد و گرنه اگر بخواهیم معطل تأمین سرمایه برای تکمیل چرخه کار باشیم نوعی توقف ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر جذب سرمایه بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌ها افزود: در 12 سال اخیر 80 هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب جذب شده که 50 هزار و 800 میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به دولت یازدهم است.

وی سپس اظهار داشت: رویکرد دولت یازدهم از ابتدای فعالیت رسیدگی به مناطق محروم و حفظ پایگاه‌های توسعه و امنیت در روستاها بوده است.

وی ادامه داد: در مبحث خدمت رسانی چرخه‌های خدمت را باید جامع دید تا بهره وری کامل ایجاد شود که البته در کشور و در دولت یازدهم طراحی‌ها به این شکل انجام شده و از طراحی تا بازار به صورت زنجیره ای بوده است.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: ایران از لحاظ منابع انسانی در سطح منطقه بسیار بالنده است و نیروهای انسانی و متخصصان ایرانی در کشورهای مختلف سد، نیروگاه و تصفیه خانه می‌سازند.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه بخش خصوصی به دولت اعتماد دارد، ادامه داد: یک هزار و 600 میلیارد ریال طرح نیمه تمام در وزارت نیرو وجود دارد که برخی از این طرح‌ها مربوط به 20 سال قبل است.

وی سپس اضافه کرد: در دولت یازدهم طی 3 سال اخیر سالانه بین 300 تا 400 هزار متر مکعب فاضلاب تصفیه شده است.

 

*فعالیت انتخاباتی به معنای تعطیل کردن کار و تلاش نیست

استاندار خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از پروژه­های آب و فاضلاب مشهد افزود: در حوزه تأمین آب و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در حاشیه شهر مشهد اقدامات خوبی در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

"علیرضا رشیدیان" با یادآوری ساماندهی کشف رود با همکاری دستگاه‌های مختلف و افزایش 2.5 برابری تصفیه خانه‌های فاضلاب در سه سال اخیر در مشهد، بیان کرد: دستگاه‌های مختلف برای ارائه خدمت در حاشیه شهر تلاش کردند اما هنوز تا رسیدن به ایده آل راه باقی است.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون و 200 هزار حاشیه نشین در شهر مشهد وجود دارد و از سه سال گذشته بسته توسعه ای تهیه و نزدیک کردن خدمات ارائه شده در حاشیه شهر به مناطق مرکزی از اهداف مورد پیگیری بوده و خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: تمامی دستگاه‌ها برای خدمت در این مناطق رقابت داشتند و همه تلاش کردند تا مشکلات کاهش یابد ولی تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله وجود دارد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: البته ارائه خدمت توسط یک دستگاه به معنای نفی خدمات سایر دستگاه‌ها نیست و نباید خدمات یکدیدگر را نفی کنیم.

وی تاکید کرد: در شهر بهشت چیزی به نام حاشیه و مرکز نباید وجود داشته باشد و حریم شهر بهشت باید پر از پاکی، بهداشت و خدمات مناسب باشد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه طبق منویات رهبری کار در کشور نباید به هیچ بهانه ای تعطیل شود، خاطرنشان کرد: فعالیت انتخاباتی به معنای تعطیل کردن کار و تلاش نیست.

رشیدیان افزود: انتخابات فعالیت مقدسی برای نظام مردم سالاری دینی است و مشارکت حداکثری و رعایت قانون از الزامات انتخابات است و در این فعالیت‌ها خدمات دولت فعلی را نباید زیر سؤال برد و از خط اعتدال و عدالت خارج شد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: قدم‌هایی که نظام برداشته به هیچ عنوان و بهانه ای نباید نادیده گرفته شود.

 

* هزینه 75 میلیارد تومانی برای طرح‌ها

9 طرح آب و فاضلاب روز پنجشنبه در مراسمی با حضور قائم مقام وزیر نیرو و استاندار خراسان رضوی در مشهد به بهره برداری رسید یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در این مراسم در خصوص افتتاح، بهره برداری طرح وآغازعملیات اجرایی 4 طرح بزرگ آب و فاضلاب درمشهد اظهار داشت: این طرح‌ها با هزینه 75 میلیارد تومان روز پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه با حضورقائم مقام وزیر نیرو واستاندار خراسان رضوی و نماینده مردم مشهد به بهره برداری رسید و همچنین 9.6 میلیارد تومان جهت شروع پروژه‌های آب و فاضلاب هزینه شده است.

وی سپس اظهار داشت: درسال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال، وهمزمان با ولادت باسعادت حضرت ولیعصر (عج) دربخش فاضلاب 2 طرح افتتاح و 3 طرح عملیات اجرایی آن آغاز خواهدشد.

وی سپس افزود: پروژه اجرا تکمیل وراه اندازی مقسم تصفیه خانه فاضلاب پرکندآباد و بهره برداری ازشبکه جمع آوری ونصب انشعابات فاضلاب حاشیه شهرمشهد ازپروژه هایی است که امروز عملیات بهره برداری ازآن آغازخواهد شد.

 

کد N1695858

وبگردی