آفتاب

رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور:60 هزار بازرس انتخابات با هراقدام غیرقانونی برخورد می کنند

رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور:60 هزار بازرس انتخابات با هراقدام غیرقانونی برخورد می کنند

مشهد - ایرنا - رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور گفت: 60 هزار نفر که کار بازرسی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را عهده دارند با هر اقدام خارج از چارچوب قانون برخورد جدی می کنند.

وجه الله خدمتگزار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد با بیان اینکه وزارت کشور مسئول حسن اجرای انتخابات است، افزود: برای برگزاری انتخابات بر مدار قانون، در کنار همه عوامل، بازرسین نیز به صورت ثابت و سیار در شعب اخذ رای حضور می یابند.
وی اظهار کرد: برای هر شعبه اخذ رای یک بازرس تعیین شده و به ازای هر 15 شعبه یک سربازرس و تعدادی بازرس ویژه خواهیم داشت که در مجموع 60 هزار بازرس در این دوره بر فرآیند انتخابات از تبلیغات تا اخذ رای نظارت دارند.
وی با بیان اینکه هیات های بازرسی در 31 استان کشور فعال شده اند گفت: این بازرسان آموزش های مربوطه را نیز در چند مرحله فراگرفته اند.
خدمتگزار افزود: آرای مردم حق الناس است و ما به عنوان امانتدار این آرا به بهترین نحو به وظایف خود در این زمینه عمل می کنیم.
وی اظهار کرد: در این راستا هر اقدام و رفتار خارج از چارچوب قانون با جدیت بررسی، گزارش و با آن برخورد می شود.
وی گفت: ستاد انتخابات وزارت کشور فعالیت های مجاز و غیر مجاز در فضای مجازی و واقعی را طبق قانون مشخص و اطلاع رسانی کرده و با هر کس که خارج از این چارچوب اقدام کند برخورد می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه جاری همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور برگزار می شود.
1906 / 6053 /6183
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
کد N1691826

وبگردی