آفتاب

اولین واکنش رژیم صهیونیستی به سند جدید جنبش «حماس»

اولین واکنش رژیم صهیونیستی به سند جدید جنبش «حماس»

رژیم صهیونیستی اعلام کرد تا زمانی که حماس سلاح خود را زمین نگذارد، تغییر در رویکرد این گروه را نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، رژیم‌صهیونیستی در نخستین واکنش به صدور بیانیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد تا زمانی که این گروه فلسطینی سلاح خود را زمین نگذاشته و از مقاومت دست برندارد، تغییر رویکرد حماس را نمی‌پذیرد.

این رژیم اعلام کرد زمانی رویکرد نرم‌تر حماس در قبال اسرائیل را مورد اطمینان می‌داند که جنبش مقاومت اسلامی از عملیات‌های نظامی خود علیه اسرائیل دست بردارد.

رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد تا زمانی که حماس منابع خود را به جای صرف در امور نظامی متمرکز در بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه نکند، رویکرد جدید حماس را نخواهد پذیرفت.

در این بیانیه تصریح شده است زمانی تغییر موضع حماس واقعی خواهد بود که این جنبش منابع خود را به جای صرف در آموزش کشتن اسرائیلی‌ها و حفر تونل معطوف به ایجاد زیرساخت برای مردم نوار غزه کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شب گذشته –دوشنبه- با انتشار بیانیه ای ضمن تصریح بر بازگشت آوارگان فلسطینی، به رسمیت شناختن مرزهای سال ۱۹۶۷ و مبارزه با رژیم صهیونیستی بند دعوت به لزوم از بین بردن موجودیت اسرائیل را از سند اجرایی خود حذف کرده است.

رژیم صهیونیستی معتقد است حماس به رغم صدور این بیانیه هنوز تمامی منابع خود را برای جنگ با اسرائیل هزینه می‌کند.

 

کد N1688475

وبگردی